اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

توزیع برنج، شکر و روغن مایع دولتی در بازار البرز/مشکل روغن جامد به زودی حل می‌شود

معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: برنج، روغن و شکر دولتی مورد نیاز مردم استان البرز به نرخ مصوب در بازار توزیع شده است و برای تأمین نیاز مردم مشکلی وجود ندارد.

توزیع برنج، شکر و روغن مایع دولتی در بازار البرز/مشکل روغن جامد به زودی حل می‌شود

محسن بوستانی فر، معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با توجه به فرارسیدن روزهای پایان سال، نظارت بر بازار استان تشدید شده است.

معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مطابق هر ساله برنامه‌ریزی‌هایی برای عرضه کالای اساسی مردم در شب عید انجام شده است، ادامه داد: استانداری به عنوان مسؤول کارگروه تنظیم بازار بر امور اجرایی نظارت کافی را دارد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه طبق مصوبه تنظیم بازار نرخ هر کیلوگرم برنج هندی 17 هزار و 500 تومان است، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های اجرایی ستاد، در حال حاضر حدود 400 تن برنج هندی در سطح استان توزیع شده است. برنامه ریزی داریم برای روزهای آینده هزار تن برنج دیگر نیز در البرز توزیع شود.

بوستانی فر در ادامه تصریح کرد: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم برنج تایلندی با قیمت ارزان‌تر، هر کیلو گرم 12 هزار و 500 تومان برای مردم استان البرز تخصیص یابد. موافقت‌های اولیه در این خصوص صورت گرفته و تا هفته آینده می‌توانیم توزیع را آغاز کنیم.

وی در خصوص توزیع شکر دولتی به نرخ هر کیلوگرم 8 هزار و 700 تومان، بیان کرد: دو هزار تن شکر دولتی در بازار استان البرز توزیع شده است، این قلم در بسته بندی‌های یک کیلوگرم به دست مردم خواهد رسید و عرضه فله شکر ممنوع است.

این مقام مسؤول در خصوص عرضه روغن دولتی در استان البرز، اضافه کرد: در سه حوزه توزیع روغن در البرز انجام خواهد شد که دسته اول 740 تن تولید مورد نیاز برای صنوف مختلف عرضه خواهد شد، با این تفاسیر اصناف روغن مورد نیاز خود را برای تولید شب عید با قیمت تنظیم بازار دریافت کردند.

بوستانی فر افزود: دسته دوم روغن مورد نیاز خانوار است که دی ماه گذشته هزار تن روغن جذب شد، با پیگیری‌های مستمر و با توجه به وجود کارخانه تولید روغن در استان البرز به عنوان کارخانه معین تولید روغن مایع، در بهمن ماه بالغ بر 2 هزار و 200 تن روغن توزیع شد و مقرر شد برای ماه اسفند این آمار به بالغ بر 4 هزار تن برسد.

وی در رابطه با توزیع روغن جامد در استان البرز، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که برای واحدهای تولیدی روغن جامد که خارج از استان قرار دارند به وجود آمده است توزیع آن به کندی پیش می‌رود، اگر کارخانه تولیدی داخل استان قرار داشت پیگیری‌ها راحت‌تر اتفاق می‌افتاد اما تا کنون نیز رایزنی‌هایی انجام شده تا نیاز استان برطرف شود؛ بنا به گفته دبیر انجمن روغن کشور اقداماتی جهت رفع مشکلات این حوزه صورت گرفته که ظرف چند روز آینده شرایط بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول