اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تعطیلی بازار شهرکرد هنگام نماز ظهر در دستور کار قرار گرفت

در سومین جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و زکات چهارمحال و بختیاری در مورد تعطیلی بازار به منظور اقامه نماز ظهر و عصر و تقویت فرهنگ نماز در ادارات استان بحث و تبادل نظر شد.

تعطیلی بازار شهرکرد هنگام نماز ظهر در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرگزای فارس از شهرکرد، جعفر مردانی صبح امروز در شورای زکات و اقامه نماز استان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در دو زمینه نماز و زکات ضروری است، گفت: با هماهنگی صورت گرفته با ستاد اقامه نماز سه مکاتبه با ادارات برای پیش‌بینی بهترین مکان اداره برای برپایی نماز جماعت انجام شده چراکه اگر مدیر و کارمندان دستگاهی در نماز شرکت کنند حس مسؤولیت‌پذیری و مردم‌داری در ادارات تقویت می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با فرهنگ‌سازی می‌توان بازار را هنگام نماز ظهر و عصر تعطیل و از مساجدی که در دل بازار فعال هستند برای اقامه نماز استفاده کرد.

مردانی با اشاره به اینکه مصوبه‌ای به ادارات به منظور تعطیلی فعالیتشان هنگام نماز ارسال شده است، افزود: هرچند اگر در استانداری، فرمانداری و شهرداری فعالیت‌هایی در این راستا صورت گیرد کمک به اقامه بهتر نماز در جامعه است.

حجت‌الاسلام محمد کریمی در ادامه این جلسه ارائه گزارش عملکرد شورای اقامه نماز، برگزاری اجلاس شهرستانی و تمهیدات لازم جهت اجلاس استانی، ساماندهی طرح ائمه جماعت و ارائه گزارش عملکرد ۱۱ ماهه زکات و فرهنگ‌‌سازی زکات را از دستورات جلسه دانست.

مسؤول ستاد اقامه نماز چهارمحال وبختیاری افزود: برگزاری ۲۶ مسابقه مطالعاتی نماز، پویش نقش نماز و مهدویت، برگزاری جلسات شورای اقامه نماز شهرستان‌ها، برگزاری دوره آموزشی احکام نماز اموات در ۳۵ شهر و روستا که سبب تشکیل ۷ گروه جهادی شد و همچنین برگزاری ۱۷ اجلاس نماز در مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش از جمله اقدامات مهم سال جاری است.

جمع‌آوری 77 میلیارد تومان بودجه مشارکتی در استان

علی‌ ملکپور در ادامه این جلسه با بیان اینکه 60 درصد منابع مالی کمیته امداد امام خمینی استان از محل مشارکت‌های مردمی و 40 درصد از منابع دولتی تامین می‌شود، ادامه داد: رشد خوبی در مشارکت‌های مردمی رخ داده است که تا پایان بهمن‌ماه امسال حدود 77 میلیارد تومان بودجه مشارکتی شامل جمع‌آوری کمک‌های طرح‌های اکرام ایتام، صدقات و زکات جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری افزود: مبلغ 12 میلیارد و 400میلیون تومان درآمد زکات طی 9 ماهه سپری شده در سال جاری جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام مهدی هاشمی با بیان اینکه 150 روحانی به عنوان مبلغ زکات معرفی شدند که با 117 نفر از آنان قرارداد بسته شده است، اظهار کرد: شورای زکات تنها در 5 شهرستان تشکیل می‌شود که 428 نفر با ستاد زکات استان همکاری دارند و آمار مبلغان و عاملان زکات در استان 578 نفر است.

یادآوری می‌شود در پایان این جلسه هماهنگی‌های لازم از طرف شهرداری برای برپایی نماز در پایانه مسافربری شهرکرد و اختصاص مکانی برای برپایی نماز در بازار میلاد صورت گرفت.

انتهای پیام/3339/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول