اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دانشگاه بوعلی سینا رتبه برتر طرح ملی شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان گفت: دانشگاه بوعلی سینا در طرح ملی شهید احمدی روشن رتبه نخست را کسب کرد.

دانشگاه بوعلی سینا رتبه برتر طرح ملی شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان

حمید بلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در پنجمین دوره طرح هسته‌های پژوهشی مسئله محور شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه بوعلی سینا رتبه نخست ملی را کسب کرده است.

وی ادامه داد: در این طرح دانشگاه بوعلی سینا از نظر تعداد طرح‌های تحقیقاتی مسئله محور و تعداد برگزیدگان در بین دانشگاه‌های کل کشور به غیر از تهران رتبه نخست ملی را بدست آورد.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان بیان کرد: دانشگاه بوعلی سینا پس از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، شهید بهشتی، علم و صنعت، امیرکبیر و تربیت مدرس که همگی از دانشگاه‌های مهم و تراز اول کشور محسوب می‌شوند، با ثبت ۹ طرح تحقیقاتی مسئله محور و مشارکت ۷۹ نفر از دانشجویان و اساتید خبره به این رتبه دست یافت.

وی اضافه کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا بالاتر از دانشگاه‌های اصفهان، شیراز، تبریز، فردوسی مشهد، آزاد اسلامی و... بیشترین طرح و برگزیده را در پنجمین دوره طرح هسته‌های مسئله محور شهید احمدی روشن به خود اختصاص داده است.

بلالی با بیان اینکه طرح شهید احمدی روشن یکی از مهمترین طرح‌های بنیاد ملی نخبگان است گفت: این طرح از سال ۹۶ به طور سراسری در کل کشور و با مشارکت دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، آزاد اسلامی و حوزه علمیه به صورت رقابتی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه اجرای تحقیق و حق‌الزحمه اساتید و دانشجویان شرکت کننده در این طرح توسط بنیاد ملی نخبگان پرداخت می‌شود عنوان کرد: هدف اصلی طرح در کنار حل مسائل واقعی صنعت و جامعه، توانمندسازی دانشجویان در برخورد با مسائل واقعی صنعت و کسب مهارت زیر نظر اساتید خبره است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان تصریح کرد: پنجمین دوره این طرح ۲۹ آبان امسال توسط دکتر ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان و  معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد و به طور همزمان با مشارکت بیش از ۳ هزار دانشجو و استاد خبره در کل کشور در حال اجراست.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول