اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفر وزیر بهداشت و علوم قرقیزستان به پاکستان؛ توسعه روابط در دستور کار

وزیر بهداشت و علوم و آموزش عالی قرقیزستان در سفر به پاکستان، با مقامات آموزشی و بهداشتی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر وزیر بهداشت و علوم قرقیزستان به پاکستان؛ توسعه روابط در دستور کار

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «الماس بیک بیشن علیوف» وزیر بهداشت و علوم و آموزش عالی قرقیزستان در سفر به پاکستان، با مقامات آموزشی و بهداشتی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

علیوف با «آرش تقی» رئیس کمیسیون پزشکی پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار موضوع دانشگاه‌های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی پزشکی در قرقیزستان که اخیرا از لیست سیاه پاکستان خارج شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مسائل موجود در این زمینه را حل و فصل کردند.

اکنون اتباع پاکستانی که از دانشگاه‌های ذکر شده فارغ التحصیل شده‌اند، بدون هیچ مانعی در آزمون‌های کمیسیون پزشکی شرکت خواهند داشت.

وزیر بهداشت و علوم و آموزش عالی قرقیزستان همچنین با «طارق بانوری» رئیس کمیسیون آموزش عالی  پاکستان نیز دیدار کرد. طرفین توافق کردند که یک بنیاد علمی مشترک بین دو کشور ایجاد کنند.

علیوف با «شفقت محمود» وزیر آموزش فدرال و حرفه‌ای پاکستان نیز دیدار کرد. در این دیدار طرفین توافق کردند که تحرکات و نبض علمی را بین دانشگاه‌های دو کشور ارتقا دهند. در این جلسه، توافق شد که تبادل تجربه در زمینه آموزش و پرورش مانند تدوین استانداردهای دولتی آموزش عالی و آموزش آنلاین داشته باشند. 

شایان ذکر است که علیوف با «فیصل سلطان» وزیر بهداشت پاکستان نیز دیدار کرد و در مورد دانشجویان پاکستانی که در بیشکک تحصیل می‌کنند، تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول