اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

55 درصد گاز مصرفی آذربایجان‌شرقی خانگی است/ سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان، 70 درصد است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: 55 درصد از گاز مصرفی استان در بخش خانگی مصرف می‌شود که نسبت بالایی است و علت آن، سردسیر بودن استان است.

55 درصد گاز مصرفی آذربایجان‌شرقی خانگی است/ سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان، 70 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 99 به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

در این جلسه گزارش ترازنامه انرژی استان آذربایجان‌شرقی توسط نماینده موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، به صورت ویدئوکنفرانس ارائه شد که براساس آن، سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان، 70 درصد است و آذربایجان‌شرقی از این نظر رتبه اول کشور را دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تهیه این گزارش، اظهار داشت: 55 درصد از گاز مصرفی استان در بخش خانگی مصرف می‌شود که نسبت بالایی است و علت آن، سردسیر بودن استان است.

محمدرضا پورمحمدی با تأکید بر اینکه گزارش ترازنامه انرژی استان باید به صورت مستمر به‌روزرسانی شود، افزود: افزایش مصرف انرژی در بخش‌های صنعت و کشاورزی، به معنی افزایش تولید و توسعه است و باید تلاش کنیم تا نسبت مصرف انرژی به نفع بخش‌های تولیدی افزایش یابد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان سراب و بناب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گزارش طرح جامع توسعه و عمران شهرهای بناب و سراب توسط مشاوران طرح ارائه شد و پس از بحث و بررسی، طرح جامع شهر بناب، تصویب و طرح جامع شهر سراب برای بررسی بیشتر و تکمیل مطالعات، به دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی ارجاع شد.

استاندار آذربایجان.شرقی با تأکید بر تسریع در بررسی مطالعات طرح‌های جامع، گفت: با توجه به سرعت تحولات و نیازهای شهروندان، طولانی شدن زمان بررسی طرح‌های جامع، موجب بی‌اثر شدن بسیاری از مطالعات می‌شود که لازم است در این زمینه تجدیدنظر شود.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همچنین تفاهم‌نامه تهیه سند بستر رودخانه‌های استان میان شرکت آب منطقه‌ای و اداره‌کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه، دو هزار کیلومتر در فاز نخست و در مجموع 8500 کیلومتر از بستر رودخانه‌های استان سنددار می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی درباره این تفاهم‌نامه، بیان داشت: طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، در چند سال آینده به تدریج تمام بسترها و حرایم رودخانه‌های استان شناسایی و برای آنها سند ثبتی صادر می‌‌شود.

داوود بهبودی اعلام کرد: این امر از تصرف‌های غیرقانونی بستر رودخانه‌ها و ساخت ‌و ساز غیرمجاز و در نتیجه خسارت‌های احتمالی هنگام بروز حوادثی مثل سیل، جلوگیری و در واقع نقش پدافند غیرعامل ایفا خواهد کرد.
 
انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول