اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اولویت پدافند غیرعامل به حداقل رساندن آسیب‌ها است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه گفت: برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن آسیب‌ها مهم‌ترین دستور کار پدافند غیرعامل است.

اولویت پدافند غیرعامل به حداقل رساندن آسیب‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کرمعلی زارعی امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان هرسین با اشاره به تعاریف حوزه پدافند غیرعامل، اظهار داشت: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقداماتی است که منجر به افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، پایداری ملی و تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل در مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن می‌شود و از این رو شناخت نقاط ضعف و قوت‌ و شناسایی تهدیدات در حوزه کاری و برنامه‌ریزی مدون برای به حداقل رساندن نقاط آسیب‌پذیر، مهمترین برنامه پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: از اهداف ماموریت پدافند غیرعامل برآورد تهدیدات و اقدامات دشمن، نقاط آسیب‌پذیر، طبقه‌بندی و اولویت‌بندی مراکز زیر ساخت‌ها، تداوم چرخه خدمات اساسی و تامین نیازهای ضروری مردم، تامین جان پناه امن در شرایط تهدید نظامی دشمن، ارتقاء فرهنگ عمومی با اجرای آموزش‌های عمومی و اقدامات فرهنگی تمرین و رزمایش در خصوص ارتقاع آمادگی و پایداری در حوزه‌های مختلف در برابر تهدیدات نظامی دشمن است که می‌طلبد شورای پدافند غیرعامل شهرستان‌ها و کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه در این راستا قدم بردارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه افزود: برابر دستورالعمل ابلاغی رصد اطلاعاتی، شناسایی مراکز حساس، حیاتی و مهم و اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه‌های سایبری، شیمیایی، زیستی و... از وظایف کارگروهای ۱۲گانه شهرستان‌ها است که انتظار می‌رود جلسات کارگروه‌ها براساس شرح وظایف مربوطه در حوزه پدافند غیرعامل به صورت فصلی برگزار شود.

وی ادامه داد: شناسایی دقیق حملات انسان ساخت و پیشگیری به موقع در راستای جلوگیری از آثار مخرب این حرکات، تحکیم زیرساخت‌های شهرستان و استان، پیش‌بینی حوادث، فرهنگ‌سازی، آموزش و ترویج، اطلاع‌رسانی، احصاء آسیب‌ها و نقاط ضعف و همچنین سطح‌بندی و تحکیم زیرساخت‌هایی همچون تجهیز و راه‌اندازی مولدهای برق اضطراری و دوگانه کردن سوخت نانوایی‌ها به عنوان بخشی از اهداف پدافند غیرعامل در زمان بحران است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول