اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

59 زندانی به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمانشاه آزاد شدند

تعداد ۵۹ نفر از زندانیان استان کرمانشاه به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از زندان آزاد شدند و به آغوش جامعه و خانوده خویش بازگشتند.

59 زندانی به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمانشاه آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز ۵۹ نفر از زندانیان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، رئیس کل دادگستری استان، مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مدیر کل اداره زندان‌های کرمانشاه و جمعی از مسئولین، آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

کسی که عالمانه مرتکب جرم می شود باید مجازات شود

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تقدیر از این کار شایسته، اظهار داشت: صرفا آزاد کردن زندانیان کافی نیست و باید برای بعد از زندان آن‌ها نیز فکر کرد و با پیگیری مسئولین و استفاده از منابع طبیعی که در استان وجود دارد، راه‌های اشتغال این افراد را فراهم کرد که دوباره گذر این‌ها به زندان نیفتد.

آیت‌الله مصطفی علما خاطرنشان کرد: اعتبار یک زندانی در اجتماع کم می‌شود و بسیاری از فرصت‌ها را از دست می‌دهد، بنابراین نیاز به برگزاری جلسات ماهیانه است که آسیب‌ها شناسایی شود و راه‌های برون رفت از آن‌ها را بررسی و پیشنهاد داد.

وی یادآور شد: البته همانگونه بخشش و جودی که شیوه و خصلت ائمه است، در حق زندانیانی که سهوی و یا براساس نادانی مرتکب خطا می‌شوند، رعایت می‌شود باید در مورد کسانی که عالمانه مرتکب جرم می‌شوند  مجازات اجرا شود و میان این دو فرق قائل شد.

علما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد جوادالائمه(ع)، جود و سخا را از خصوصیات بارز این امام دانست که در ایشان بروز و ظهور یافته است  همچنان که در هر کدام از ائمه (ع) از این خصوصیات منحصر وجود دارد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به خمیر مایه وجودی انسان که هم فجور است و هم تقوا، تصریح کرد: انسان بر این اساس همواره بر سر دو راهی است و دست به انتخاب می‌زند و همین قدرت انتخاب تقدم انسان بر ملائکه است، بنابراین باید تلاش کند راه تقوا را در پیش گیرد.

تدبیر و تفکر در کار مدیریت از دیگر موکدات آیت الله علما به مدیران بود که براساس آن باید مدیران امور را سرپرستی کنند.

زندان جای مجرمین خطرناک است

پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه که این تعداد زندانی را برازنده نظام اسلامی نمی‌دانند، تاکید کرد: در سند تحول قضایی یک فرایند جدید و براساس مشی انسانی و اسلامی پایه‌ریزی شده و در آن کاهش جمعیت کیفری به خوبی دیده شده است.

توسلی‌زاده در ادامه با اشاره به هزینه‌های ناشی از زندانی کردن افراد اعم از مادی، معنوی و عاطفی که برای فرد زندانی و جامعه ایجاد می‌شود، یادآور شد: به تاسی از بیانات مقام معظم رهبری و موضوعات مطرح شده از سوی رئیس قوه قضائیه برآنیم تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد جلوگیری کنیم و زندان را محلی برای مجرمین خطرناک قرار دهیم، چرا که امنیت اجتماعی از اولویت‌های کاری ما است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های دادگستری برای کاهش جمعیت کیفری، افزود: پیشگیری از وقوع جرم، به سازش کشاندن دعاوی کم اهمیت و مصالحه در اختلافات خانوادگی از مهمترین برنامه‌هایی است که به جدیت پیگیری می‌کنیم تا از جمعیت کیفری استان بکاهیم.

گفتنی است، در ادامه این مراسم تعداد ۵۹ نفر از زندانیان استان کرمانشاه با دریافت شاخ گل از زندان آزاد شدند و به آغوش جامعه و خانوده خویش بازگشتند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول