اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

90 درصد روستاهای ابهر به اینترنت دسترسی دارند

فرماندار شهرستان ابهر گفت: با ارتقای دسترسی مناطق روستایی این شهرستان به اینترنت از 65 درصد به 90 درصد، زمینه لازم برای دسترسی دانش‌آموزان روستایی به آموزش‌های ارائه شده در فضای مجازی فراهم شد.

90 درصد روستاهای ابهر به اینترنت دسترسی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، وجیه‌الله نوروزی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان ابهر اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا زندگی اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان را با تغییر مواجه کرد.

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تحصیل دانش‌آموزان عنوان کرد: باید فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان از تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی انجام شود.

وی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات دانش‌آموزانی که در ایام شیوع کرونا دچار افت تحصیلی شده‌اند، بیان کرد: باید از ظرفیت والدین در راستای دستیابی به اهداف آموزشی استفاده کرد.

نوروزی با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ مطالعه و استفاده از ظرفیت فضای مجازی یک ضرورت است، بیان کرد: الویت در تصمیم‌گیری‌ها، باید حفظ سلامت دانش‌آموزان باشد.

فرماندار شهرستان ابهر از ارتقای دسترسی مناطق روستایی شهرستان ابهر به اینترنت خبر داد و گفت: این رقم به 90 درصد رسیده تا زمینه لازم برای دسترسی دانش‌آموزان روستایی به فضای مجازی فراهم شود.

لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعی شیوع کرونا

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم بررسی شیوه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: کرونا نقطه عطفی در سبک زندگی و تغییر شیوه‌های مدیریتی بود.

محمدحسین شریفی با اشاره به عدم حضور دانش‌آموزان به شکل فیزیکی در محیط مدرسه به عنوان نخستین چالش افزود: آسیب‌های روحی، عدم تحرک دانش‌آموزان و کمتر شدن ارتباط بین دانش‌آموزان و معلم از جمله این آسیب‌ها است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی به دلیل اینکه عدم مواجهه ذهنیتی نسبت به محیط مدرسه ندارند، بنابراین بیشترین چالش را در حوزه آموزشی تجربه می‌کنند، گفت: باید توجه ویژه‌ای به این مقطع حساس و پایه‌ای انجام شود.

شریفی با اشاره به اینکه اجرای طرح کوچ در مدارس در رفع مشکل چاقی و کم تحرکی دانش‌آموزان بسیار موثر بوده است، اظهار کرد: باید در کنار حوزه آموزش به حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی توجه ویژه‌ای کرد و از این حوزه غافل نبود.

وی با اشاره به اهمیت نظارت و ارزیابی از جریان آموزشی تاکید کرد: باید با دید دقیق و کارشناسی به وضعیت موجود در راستای اتخاذ تصمیم‌های کاربردی و موثر حرکت کرد.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول