اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مطالبه رهبری 100 برابر شدن آثار مرتبط با دفاع مقدس است/ ضرورت استمرار درس خارج فقه جهاد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اظهار خرسندی از تدریس درس تخصصی خارج فقه جهاد در حوزه علمیه قم و لزوم پیشروتر بودن آن نسبت به قبل، از مطالبه رهبر معظم انقلاب در ضرورت صد برابر شدن آثار مربوط به دفاع مقدس سخن گفت.

مطالبه رهبری 100 برابر شدن آثار مرتبط با دفاع مقدس است/ ضرورت استمرار درس خارج فقه جهاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سرلشکر محمد باقری امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء حوزه علمیه قم با اشاره به نقش اساسی و بی بدیل روحانیت در مبارزه با استبداد و استکبار و حفظ اسلام اظهار کرد: البته این هدایت الهی حضرت امام (ره) بود که با ساماندهی روحانیت و بهره گیری از مجالس وعظ و خطابه و با پایگاه قرار دادن مساجد نهضتی را پایه ریزی کرد که بتواند با تمام جریان‌های انحرافی مقابله کند.

وی همچنین افزود: باید گفت حضرت امام (ره) توانستند با هدایت خویش، وابسته ترین کشور و مطمئن ترین حلقه در نوکری استکبار را به کشوری آزاد، مستقل و سربلند تبدیل کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید امام را به خوبی بشناسیم و راه ایشان را ادامه دهیم یادآور شد: حضرت امام (ره) چه در رهبری کشور و هماهنگ سازی تمام ارکان و چه در فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس، نقش بی‌بدیلی ایفا کردند.

وی اضافه کرد: فرمان ایشان به ضرورت شکسته شدن حصر آبادان و یا دستور به وجوب کفایی حضور در جبهه‌ها در حقیقت یک راهبرد مشخص برای همگان بود، ضمن آن که معظم له در ضرورت پذیرش خاتمه جنگ هم سینه سپر کرد و مسؤولیت آن را بر عهده گرفت.

سردار باقری ادامه داد: تردیدی نیست که هرگاه مشکلات نبرد در جبهه‌ها افزایش می‌یافت، شنیدن کلامی از امام و یا دیدن چهره ایشان سبب آرامش و قوت قلب رزمندگان بود.

وی سپس به نقش مدیریت مقام معظم رهبری در دوران جنگ و پس از آن اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس به عنوان نماینده امام و رئیس جمهور کشور، نقش آفرینی ویژه ای در اداره امور جبهه‌ها داشتند، ضمن آن که پس از ارتحال حضرت امام (ره) و در بیش از سه دهه نیز توانسته اند به شکلی بی نظیر اداره کشور را بر عهده گیرند.

سردار باقری تصریح کرد: نیروهای مسلح این افتخار را دارند که بلاواسطه تحت فرماندهی ایشان هستند و البته اذعان می‌کنیم که تخصص، دقت و عُمق بینش معظم له در تمام امور نظامی و امنیتی، از همه ما بیشتر است که از این رو، هم شُکرگزار این نعمت هستیم و هم به تداوم این شاگردی در محضر ایشان می‌بالیم.

وی همچنین درباره نقش ویژه روحانیت در دوران دفاع مقدس بیان داشت: با این که جمعیت روحانیون زیاد نبوده، اما نقش آفرینی و رهبری آن‌ها در دوران دفاع مقدس و پس از آن به عنوان قشر پیشگام ایثار و دفاع مشهود است و باید آنان را از سابقون و مقرّبون دانست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با بیان خاطراتی از برخی شهدای روحانی دوران دفاع مقدس، به پختگی و نخبگی آنان اشاره کرد و یادآور شد: سلاح اصلی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، روحیه رزمندگان و ایثارگران بود که روحانیت سبب ایجاد این روحیه می‌شد.

وی با بیان اینکه در مقطع فعلی و آینده نیز برای حفظ پرچمداری انقلاب به حضور روحانیون نیاز است تصریح کرد: نشر ارزش‌های دفاع مقدس و آثار مرتبط با آن یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، بویژه آن که با صراحت فرمودند این آثار باید 100 برابر شود.

سردار باقری با ابراز خرسندی از 30 برابر شدن این آثار در 6 سال گذشته گفت: البته آثار مربوط به نقش آفرینی روحانیت در دوران دفاع مقدس باید تقویت شده و این آثار باید در قالب واحدهای درسی و مانند آن به جوانان ارائه شود.

وی سپس به آغاز درس تخصصی خارج فقه جهاد در حوزه علمیه قم اشاره و بیان کرد: امیدواریم این گونه دروس، پیشروتر از قبل دنبال شود.

باقری همچنین موزه انقلاب و دفاع مقدس قم را پایگاهی برای همفکری پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت با مردم و جوانان خواند و بر تکمیل ساختمان این موزه تأکید کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول