اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ارائه تسیهلات اشتغالزایی به مددجویان

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی شهرستان رامسر بیان اینکه امسال بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی، آموزش مهارت‌آموزی و ایجاد مشاغل پایدار برای توانمندی مددجویان و فرزندان آنان با همکاری بانک‌های عامل پرداخت شده است،گفت: با نظارت این طرح‌های ایجاد شده قدم‌های موثری برای پایدارسازی، ایجاد درآمد و افزایش سطح زندگی مددجویان ایجاد شده است

ارائه تسیهلات اشتغالزایی به مددجویان

پرویز سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس شهرستان رامسر با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۷۰۰ مددجویان معیشت بگیر و تبصره ۱۴ از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، اظهار کرد: این نهاد برای ارائه خدمات گسترده به مددجویان و توانمند شدن آنها گام‌های موثری برداشته است.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی، آموزش مهارت‌آموزی و ایجاد مشاغل پایدار برای توانمندی مددجویان و فرزندان آنان با همکاری بانک‌های عامل پرداخت شده است،گفت: با نظارت این طرح‌های ایجاد شده قدم‌های موثری برای پایدارسازی، ایجاد درآمد و افزایش سطح زندگی مددجویان ایجاد شده است.

سرایی با بیان اینکه این یکی از گام‌های موثر توانمندسازی خانوارهاست، افزود: دو نمونه از این مددجویان که توانسته‌اند با اخذ تسهیلات به درآمد پایدار برسند که طرح دامداری این مددجو منجر به ایجاد اشتغال برای دو برادر این خانواده شده است که این دامداری نیز یک از طرح‌های موفق امداد شده است.

وی در این  زمینه  ادامه  داد: اکنون مجریان این طرح خواهان گسترش طرح و ایجاد صنایع تبدیلی در کنار دامداری خود هستند.

رئیس اداره کمیته امداد رامسر با اعلام اینکه اینگونه طرح‌ها در کمیته امداد بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد:کمیته امداد در کنار توانمندسازی مالی توانمندسازی فرهنگی و معنوی را هم در دستور کار خود دارد.

وی افزود: در راستای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت مددکاران کمیته امداد با شناسایی مددجویان مستعد و علاقمند به کسب و کار افراد واجد شرایط به حوزه اشتغال معرفی می‌شوند و حوزه اشتغال با انجام فرآینده آموزش و مشاوره شغلی و در نهایت پرداخت تسهیلات و نظارت ۵ ساله بر طرح‌های ایجاد شده نسبت به پایداری مشاغل اقدامات موثری صورت می‌دهد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول