اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا باز هم روسیه را در ارتباط با «ناوالنی» تهدید کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از رد درخواست اعتراض «الکسی ناوالنی» مخالف غربگرای روسیه در دادگاه تجدیدنظر، مسکو را به اتخاذ اقدامات تنبیهی تهدید کرد.

اتحادیه اروپا باز هم روسیه را در ارتباط با «ناوالنی» تهدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه مواضع مداخله‌جویانه غرب درباره پرونده الکسی ناوالنی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن دادگاه‌ها در روسیه، مسکو را تهدید کرد.

روز شنبه (دیروز) بود که دادگاهی در مسکو درخواست اعتراض الکسی ناوالنی مخالف غربگرای روسیه برای کنار زدن حکم دادگاه بدوی درباره حبس سه و نیم ساله او را رد کرد اما ۶ هفته زمان زندان ناوالنی را کاهش داد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک روز بعد از حکم دادگاه تجدیدنظر مسکو، مواضع و عملکرد دادگاه‌ها در روسیه را محکوم کرد.

این مسئول ارشد اروپایی روز یکشنبه (امروز) همانند دیگر مقام‌های غربی درباره پرونده بازداشت و صدور حکم زندان برای ناوالنی، در امور داخلی روسیه مداخله و به این کشور اتهام‌زنی کرد.

بورل در پیامی توییتری به نشست فردا دوشنبه وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا اشاره و یک بار دیگر روسیه را درباره پرونده ناوالنی تهدید کرد.

وی نوشت: «دادگاه‌های روسیه همچنان دارند به بی توجهی به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا درباره پرونده الکسی ناوالنی ادامه می‌دهند. در نشست دوشنبه شورای امور خارجی ما با وزرای 27 کشور عضو اتحادیه اروپا درباره اقدامات اتحادیه اروپا صحبت خواهیم کرد».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفته بود، حکم دادگاه حقوق بشر اروپا درخصوص آزادی ناوالنی غیرقانونی و جانبدارانه است. به گفته او، اقدام این دادگاه مستقر در استراسبورگ، «مداخله در امور قضایی روسیه و بوده و ما آن را غیر قابل قبول می‌دانیم».

سخنگوی کرملین پیشتر درباره این چهره مخالف دولت روسیه گفته بود، مسکو اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ناوالنی با سیا همکاری دارد.

چندی قبل ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفته بود، افراد‌ جاه‌طلب و تشنه قدرت همچون ناوالنی از سوی قدرت‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا روسیه را تضعیف و مهار کنند.

اظهارنظر و تهدید تازه بورل علیه روسیه در شرایطی انجام شده که او چندی قبل درباره پرونده ناوالنی، مسکو را به «تحریم‌های اتحادیه اروپا» تهدید کرده بود. (جزئیات بیشتر)

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول