اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حوزه علمیه قم همچون گذشته تحت امر ولی فقیه آماده جهاد است

مرجع عالیقدر جهان تشیع، حوزه های علمیه را تحت امر و مدیریت ولی فقیه زمان دانست و گفت: حوزه های علمیه همانند زمان حضرت امام (ره) آماده جهاد و جانفشانی هستند.

حوزه علمیه قم همچون گذشته تحت امر ولی فقیه آماده جهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسین نوری همدانی در پیامی تصویری به آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به دو کادر «علم و فقاهت» و همچنین «جهاد و رزم» در اسلام اظهار کرد: این دو کادر برای نشان دادن عظمت اسلام قرار داده شده است.

وی افزود: البته خداوند متعال به این نکته در قرآن کریم نیز تصریح فرموده و حرکت و کوچ کردن را هم برای تحصیل فقه و فقاهت و هم برای رزم و حضور در میدان جنگ یادآوری می فرماید.

این مرجع تقلید جهان اسلام در عین حال یادآور شد: البته باید دانست که این دو کادر باید در حرکت و جهاد رزمی و علمی خود به تجهیزات کامل و از جمله تجهیزات معنوی و عقیدتی مجهز باشد.

وی با بیان این که سست نشدن علما، فقها و مجاهدان در مسیر خدا و جهاد فی سبیل الله و سر خم نکردن آن ها در برابر دشمن به دلیل روحیه حماسی و معنوی آن ها بوده است یادآور شد: این ها نه تنها هیچ گاه از مرگ نترسیده اند بلکه مرگ در راه خدا را سعادتی برای خود می بینند.

آیت الله نوری همدانی سپس شهادت را قله فضیلت های انسانی معرفی کرد و گفت: البته در روزگار ما باید به این پرسش پاسخ داد که چرا مسلمانان، آثار سابق را در دنیا ندارند و کمتر تأثیرگذار نشان می دهند که قطعا یکی از دلایل آن و کاهش عظمت مسلمانان، سلطنت شاهان و خائنان و همچنین حضور استکبار در میدان بوده که استضعاف مسلمانان را به دنبال داشته است.

وی همچنین امام راحل عظیم الشأن (ره) را فقیهی زمان شناس و شجاع دانست و اذعان کرد: بیانیه های حضرت امام (ره) سبب بیداری مردم شد تا هم رژیم سلطنتی محو و هم آن که استکبار، خوار و خفیف شود.

این مرجع عالیقدر سپس به حمایت بیش از 35 کشور از صدام در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: دشمنان فکر می کردند که با تقویت صدام در برابر نظام اسلامی، پرچم انقلاب به زمین می افتد، در حالی که قدرت و اقتدار امام و مردم سبب شد تا این نظام همچنان مستحکم باقی بماند.

آیت الله نوری همدانی در عین حال تأکید کرد: امروزه هم حوزه علمیه قم مانند زمان حیات حضرت امام (ره) در خدمت ولی فقیه زمان است و در صورت امر ایشان به جهاد، به همان شور و شوق در جبهه ها حضور خواهد یافت.

وی اضافه کرد: حوزه، همان حوزه است، البته جهاد باید زیر پرچم امام عادل و یا جانشین امام عادل باشد و از این رو حوزه های علمیه آمادگی خود را برای جهاد تحت فرمان ولی فقیه زمان و رهبر معظم انقلاب اعلام می کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول