اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان جزء چهار استان مهاجرپذیر کشور است/ فریدن دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصفهان جز چهار استان مهاجرپذیر کشور است، در هر منطقه که سرمایه‌گذاری صنعتی بیشتر است نرخ بیکاری بیشتر است زیرا در آن منطقه جمعیت و مهاجرت افزایش می‌یابد.

اصفهان جزء چهار استان مهاجرپذیر کشور است/ فریدن دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حجت‌اله میرزایی شامگاه روز شنبه در دیدار با معاونان استاندار اصفهان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری جدی در شرق اصفهان در زمینه تغییر الگوی کشت و توسعه بوم‌گردی با توجه به ظرفیت‌ها باید انجام شود.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان اصفهان دست کم ۲ قرن پیشینه صنعتی دارد که بسیار حائز اهمیت است، تعداد زیادی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و طبقات مختلف کارگری و کارفرمایان بزرگ صنعتی در این استان شکل گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در استان اصفهان تمایل به ایجاد کسب و کار خصوصی وجود دارد، تصریح کرد: در بسیاری از استان‌ها یک بنگاه اقتصادی وجود دارد اما در اصفهان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مانند فولادمبارکه، پتروشیمی، پالایشگاه و ذوب‌آهن با بیش از پنجاه سال سابقه فعالیت دارد.

میرزایی با بیان اینکه اصفهان جز چهار استان مهاجرپذیر کشور است، اظهار داشت: در هر منطقه که سرمایه‌گذاری صنعتی بیشتر است نرخ بیکاری بیشتر است زیرا در آن منطقه جمعیت و مهاجرت افزایش می‌یابد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در زمان حاضر نرخ بیکاری در شهرستان‌های مبارکه، لنجان و کاشان بیشتر است و این در حالی است که در شهرستان فریدن پایین‌ترین نرخ بیکاری را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: برای مناطق صنعتی آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مؤثری دارد اما بعد از تحریم و تورم‌ها فنی و حرفه‌ای با مشکلات متعددی مواجه شدند به صورتی که تنها چهار درصد از بودجه آن‌ها عملیاتی شد.

میرزایی اظهار داشت: باید در اصفهان الگوی آموزش‌ هم‌جوار بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مانند ذوب‌آهن، فولادمبارکه، پالایشگاه و پتروشیمی تشکیل شود به گونه‌ای که کارگاه و تجهیزات را بنگاه‌ها و آموزش را فنی و حرفه‌ای برعهده بگیرد.

به گفته معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرمایه انسانی قدرتمندی در اصفهان وجود دارد اما کمبود نیروی کار ماهر و مهاجرپذیر بودن مشکلاتی را برای این استان و افزایش نرخ بیکاری آن ایجاد کرده است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول