اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

ایده دانشجویان را وارد بازار کار می‌کنیم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه وجه تمایز ما با سایر مراکز علمی تراز اول، برگزاری ۷۰ درصد دروس به صورت عملی است، گفت: توسعه پژوهش‌های دانشجویی از اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای است تا بتوانیم ایده دانشجویان را وارد بازار کار کنیم.

ایده دانشجویان را وارد بازار کار می‌کنیم

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست خبری ارائه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در ۶ ماه اخیر که بعداز ظهر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد،گفت: این معاونت دارای ۵ اداره کل است که فعالیت‌های پژوهشی را مدیریت می‌کنند؛ از مهرماه امسال در این سمت مشغول به کار شدم و هدف‌گذاری ما توسعه پژوهش‌های دانشجویی در سراسر کشور است در واقع ما اکنون بر فناورهای سطح متوسط متمرکز هستیم.

وی افزود: اکنون ۷۰ درصد فارغ التحصیلان ما در رشته خود مشغول به کار هستند چراکه این دانشگاه ۱۸۱ آموزشکده را تحت پوشش دارد و با حضور در ۱۱۰ شهرستان به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی محسوب می‌شود.

جهانشاهی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دانشجو  و ۲۴ هزار مدرس داریم و ۱۵۰۰ کادر هیأت علمی و آموزشی را تحت پوشش داریم؛ از طرفی باید بگویم دوره‌های مهارت‌آموزی سایر دانشگاه‌ها توسط معاونت پژوهش وزارت علوم، به دانشگاه فنی و حرفه‌ای سپرده شده است. اکنون ارتباطات خوبی بین وزارت علوم و دانشگاه‌ها با سازمان فنی و حرفه‌ای وجود دارد؛ دانشگاه فنی و حرفه‌ای به طور متمرکز بین حرفه و پرورش دانشجویان کار می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: پیوند مشخصی بین دروس با تقاضای بازار وجود دارد؛ از طرفی وجه تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های تراز اول این است که ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس ما عملی است در حالی که دیگر دانشگاه‌ها تنها بین ۳۰ تا۴۰ درصد دروس آنها عملی برگزار می‌شود.

جهانشاهی یادآور شد: در سال ۹۸ تا ۹۹ بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان در حوزه آزمایشگاه‌ها هزینه کرده است اکنون بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ آزمایشگاه داریم؛ البته در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های خوبی برداشتیم این دانشگاه در ارتباط با معاونت علمی ریاست جمهوری از ۵ شرکت به ۱۰ شرکت دانش‌بنیان خواهد رسید همچنین اکنون دارای ۴۲ کانون خلاقیت بوده و ۱۵ مرکز رشد را تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: یکی از دانشگاه‌های نادر کشور هستیم که از ترم بهمن امسال حدود ۳۰ آزمایشگاه و کارگاه را به صورت مجازی راه اندازی کردیم و امروز بارگذاری محتوایی این آزمایشگاه‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول