اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روحانیت یکی از اثرگذارترین اقشار در دفاع مقدس بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: یکی از اثرگذارترین اقشاری که در دفاع مقدس نقش برجسته ای ایفا کردند روحانیت بود که کار مهم هویت بخشی به دفاع مقدس را انجام دادند و با حضور معنادار خود در میادین جنگ تحمیلی منشا خیرات و برکات فراوانی شدند.

روحانیت یکی از اثرگذارترین اقشار در دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی ظهر امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر پایه ولایت فقیه با هدایت‌های حضرت امام(ره) تشکیل شده و امروز بعد از گذشت چهل و دو سال از حیات بابرکت انقلاب با مدیریت مقام معظم رهبری و همیاری علما و مراجع به عنوان پایگاه و کانون اسلام در دنیا همچون نگینی می‌درخشد.

وی افزود: روحانیون و علما همواره در طول مقاطع مختلف انقلاب حضوری فعال و اثرگذار داشته‌اند که حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف همچون چراغی برای روشن شدن مسیر بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: دشمنان قسم‌خورده انقلاب از همان ابتدای تشکیل انقلاب به دنبال ضربه زدن و جلوگیری از تداوم انقلاب بودند که با شگردهای مختلف راهبردهای خود را عملیاتی کردند و یکی از موانع مهم دشمنان حضور فعال روحانیت در صحنه بوده است.

عبدی ادامه داد: یکی از مهمترین توطئه‌هایی که دشمنان برای عدم استمرار انقلاب اسلامی با کمک کشورهای غربی و شرقی انجام دادند راه انداختن جنگ تحمیلی بود که با هدایت‌های امام خمینی(ره) به عنوان پرچم‌دار دفاع مقدس و مجاهدت‌های آحاد مردم با شکست روبه رو شدند.

وی اضافه کرد: یکی از اثرگذارترین اقشاری که در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای ایفا کردند روحانیت بود که کار مهم هویت بخشی به دفاع مقدس را انجام دادند و با حضور معنادار خود در میادین جنگ تحمیلی منشأ خیرات و برکات فراوانی شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: حضور فعال و اثرگذار روحانیت در عرصه‌های مختلف علمی و عملی در دفاع مقدس موجب هویت بخشی به دفاع مقدس ملت ایران در جنگ تحمیلی شد و روحانیت با نقش اثرگذار خود مسئله جنگ اسلام در برابر کفر و حق در برابر باطل را تبیین کردند و کار بسیار مؤثر آنها موجب مشارکت همه‌جانبه ملت ایران در دفاع مقدس و خلق حماسه‌های ماندگار شد.

عبدی اظهار کرد: عمده رزمندگان طلبه‌ای که در دفاع مقدس حضور داشتند علاوه بر انجام رسالت‌های تبلیغی در راستای تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی در امورات رزمی و دفاعی نیز پیشگام بودند و با یک دست قرآن و یک دست دیگر سلاح رسالت خود را ایفا می‌کردند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از گروهان ها، گردان‌ها و حتی لشگرها روحانیون به عنوان فرمانده هدایت رزمندگان را بر عهده داشتند و این نشان‌دهنده نقش اثرگذار روحانیت در دفاع مقدس است که به برکت تفکر امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی رقم خورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: جامعه روحانیت بیش از ۴ هزار شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که این شهدای عزیز همچون چراغی پرفروغ در مسیر همه مستضعفان و ملت ایران در طول تاریخ بوده‌اند و مانند الگوهای زنده می‌درخشند.

عبدی بیان کرد: حضور روحانیت در طول ۴۲ سال گذشته در جبهه‌های مختلف دفاع منشأ خیرات و برکات فراوانی برای نظام اسلامی بوده و روحانیت در عرصه‌های دینی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی همواره پیشگامی خود را از ابتدای انقلاب تا به امروز حفظ کرده و تا متصل شدن انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی(عج) تلاش‌های مستمر خود را ادامه خواهد داد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این آیین گفت: جامعه روحانیت به عنوان پرچم‌داران انقلاب اسلامی در طول چهل و دو سال گذشته همواره در عرصه‌های مختلف نقش اثرگذاری داشته و به مردم ثابت کرده روحانیت همواره در هر شرایطی همراه و پای کار انقلاب و ملت ایران خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام مصطفی شریفی اظهار کرد: اولین جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت از ۹ دی آغاز که اختتامیه آن امروز اسفند همزمان با ایام سالروز شهادت آیت‌الله شهید فضل‌الله محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس به شکل ویدئوکنفرانسی با حضور مسئولین کشوری برگزار شد.

وی افزود: بررسی نقش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، نقش مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعات و نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت از محورهای مهم جشنواره بود.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد:‌ تألیف و ترجمه کتاب، تحقیق و پژوهش، تولیدات چندرسانه‌ای، ساخت فیلم و فیلم‌نامه بخش‌های پنج‌گانه جشنواره بود که با این محورها و بخش‌ها به دنبال تبیین نقش اثرگذار جامعه روحانیت به عنوان پرچم‌داران انقلاب اسلامی جشنواره را برگزار کردیم.

شریفی ادامه داد: استان مرکزی در حوزه تألیفات با کتاب «عبور از سیم خاردار» و دو اثر فیلم با موضوع «شهید والامقام مجتبی اکبر زاده» توانست رتبه برتر را در سطح کشور پیدا کند و از استان مرکزی بیش از ۱۵ اثر فاخر به دبیرخانه کشوری ارسال شد که سه اثر رتبه برتر کسب کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول