اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دانشمند اتریشی: واکسن روسی مثل کلاشینکف است؛ موثر و قابل اتکا

پروفسور اتریشی و رئیس سازمان مبارزه با بیماریهای واگیردار این کشور با تمجید از واکسن روسی تاکید کرد، اسپوتنیک-وی مثل تفنگ کلاشینکف است، ساده، قابل اتکا و موثر.

دانشمند اتریشی: واکسن روسی مثل کلاشینکف است؛ موثر و قابل اتکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «فلورین تالامر» رئیس سازمان مبارزه با بیماریهای واگیردار اتریش و رئیس بخش بیماریهای مسری دانشگاه وین اتریش روز یک شنبه در مصاحبه‌ای از واکسن روسی اسپوتنیک-وی تمجید کرد و گفت که این واکسن درست مثل تفنگ کلاشینکف موثر و قابل اتکا است و موثر بودن آن اثبات شده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، تالامر در مصاحبه با روزنامه «کرونن سایتونگ» افزود: واکسن اسپوتنیک مثل تفنگ کلاشینکف است، ساده، قابل اتکا و موثر. داده‌های امیدوارکننده مرتبط با این واکسن هرچند دیر اما در یک مجله علمی معتبر منتشر شده است. 

خبرگزاری تاس می‌گوید که دولت وین به این خبرگزاری گفته است که اتریش در حال بررسی پیشنهاد روسیه برای تولید واکسن اسپوتنیک در این کشور است. پیش از این سفیر مسکو در وین از ارائه اطلاعات مربوط به تولید مشترک این واکسن به دولت اتریش خبر داده بود. 

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه گفته بود، کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا درحال درخواست برای خرید واکسن اسپوتنیک-وی ساخت روسیه هستند.

سرگئی لاوروف ابا انتقاد از رویه اتحادیه اروپا در ارتباط با واکسنهای روسی، تاکید کرد، امروز کشورهای زیادی مثل جمهوری چک منتظر تایید واکسن اسپوتنیک از طرف سازمان دارویی اتحادیه اروپا هستند تا آن را سفارش بدهند. در مجارستان آنها در حال رسیدگی هستند و آمادگی خود را اعلام کرده‌اند. شمار کشورهای اروپایی متقاضی واکسن روسی در حال افزایش است. همین چند روز پیش نیز ما درخواستی از پادشاهی موناکو داشتیم تا همه جمعیت این کشور کوچک در سواحل مدیترانه را با این واکسن تامین کنیم.

واکسن اسپوتنیک که توسط لابراتوار نظامی روسیه تهیه و تولیده شده است اولین واکسن مقابله با کرونا بود که در جهان رسما به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول