اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

ادای احترام سینمای اسپانیا به کارگردان فقید «نارنگی‌ها»

با گذشت بیش از یک سال از درگذشت «زازا اوروشادزه» کارگردان گرجستانی که با ساخت فیلم «نارنگی‌ها» به شهرت رسید، آخرین اثر او یعنی «آنتون» برای ادای احترام به این سینماگر در سینماهای اسپانیا روی پرده رفته است.

ادای احترام سینمای اسپانیا به کارگردان فقید «نارنگی‌ها»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، «زازا اوروشادزه» فیلمنامه‌نویس و کارگردان گرجستانی آذرماه سال گذشته بر اثر حمله قلبی در ۵۴ سالگی درگذشت. اکنون با گذشت بیش از یک سال از درگذشت این کارگردان متولد تفلیس، آخرین اثر او یعنی «آنتون» در سینماهای اسپانیا روی پرده رفته است.

این فیلم که در سال ۲۰۱۹ ساخته شده، نمایش خود را یک هفته پیش در اسپانیا آغاز کرده و نخستین فیلم از «اوروشادزه» است که برای ادای احترام در این کشور اروپایی به نمایش در می‌آید.

 

 

*خلاصه داستان «آنتون» چیست؟ 

فیلمنامه آنتون بر اساس رمان «آنتون، دوست او و انقلاب روسیه» اثر دیل آیزلر نویسنده کانادایی نوشته شده است. فیلم یک درام تاریخی است که بر اساس داستانی که در سال ۱۹۱۹ در یک مستعمره آلمان در نزدیکی شهر اودسا ساخته شده است. در این منطقه، یک خانواده آلمانی در آن زندگی می‌کند که با آمدن بلشویک‌ها، زندگی‌اش مختل شده و گرسنگی و مرگ شروع می‌شود. همه این اتفاقات در مقابل آنتون و دوستش «یعقوب» رخ می‌دهد؛ کودکانی که تازه زندگی را شروع کرده‌اند.

فیلم «آنتون» محصول مشترک سه کشور گرجستان، اوکراین و آمریکا است. فیلمبرداری هم در اوکراین، آلمان و گرجستان انجام گرفته است.

 

 

«اوروشادزه» با فیلم «نارنگی‌ها» در سال ۲۰۱۵ نامزدی بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۵ را کسب کرد.

او فعالیتش در سینما را سال ۱۹۸۹ با ساخت «۲۴ دریچه مامان میاتووا» آغاز کرد و بعد «سه خانه» را ساخت و به عنوان بازیگر نیز در آن ظاهر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول