اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اعلام آمادگی قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه برای ورود به موضوع معدن آلبلاغ

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در امور اقشار گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه برای محافظت و بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین اعلام آمادگی کرده و طبق تعهدات، تا شعاع ۴۰ کیلومتری منطقه، مسئولیت اجتماعی خود را ایفا می‌کند.

اعلام آمادگی قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه برای ورود به موضوع معدن آلبلاغ

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سرهنگ عین‌الله حاتمی در جلسه بررسی وضعیت معدن آلبلاغ اسفراین اظهار کرد: یکی از معادن مهم استان، معدن آلبلاغ اسفراین است که طبق بررسی‌های اولیه حدود ۲ میلیون تن سنگ سرب و روی در آن وجود دارد.

وی گفت: درصورتی‌که کار معدن آغاز شود و صنایع فرآوری سرب و روی راه‌اندازی شود بیش از ۵ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه علیه‌السلام در امور اقشار افزود: اما متأسفانه تاکنون ۸ نفر از هم‌وطنان ما به دلیل کم‌کاری برخی از مسئولین جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تعدادی از دلالان با خرید سنگ‌های معدنی باقیمت ۵ تا ۸ هزار تومان از مردم و فروش آن به قیمت حدود ۵۰ هزار تومان در هر کیلو به کارخانه‌های مختلف، سود سرشاری را می‌برند که این‌یک کار کاملاً غیرقانونی است.

سرهنگ حاتمی افزود: شرکت ایمیدرو به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و امنیت در مرحله اولیه مطالعاتی قرار دارد و کار بسیار کند پیش می‌رود.

وی گفت: از تاریخ ۱۵ دی‌ماه سال جاری برای تأمین امنیت این معدن با شرکت همیاران فهمیم طوس قرارداد حفاظتی منعقد کرده است و این شرکت نیز تاکنون ۷۰ نفر را برای تأمین امنیت آن منطقه استخدام کرده است، اما به دلیل نبود امنیت و موارد مختلف این شرکت هنوز فعالیتش را در آلبلاغ آغاز نکرده است.

حاتمی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه برای محافظت و بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین اعلام آمادگی کرده است.

وی اظهار داشت: طبق تعهدات قرارگاه خاتم‌الانبیا، تا شعاع ۴۰ کیلومتری آن منطقه به مسائل و مشکلات اجتماعی نیز رسیدگی کرده و مسئولیت اجتماعی خود را درزمینه‌های مختلف ایفا می‌کند .

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه در امور اقشار افزود: هم‌اکنون به دلیل اینکه شرکت ایمیدرو متولی معدن آلبلاغ است، قرارگاه خاتم‌الانبیا امکان ورود به این موضوع را ندارد.

وی گفت: آنچه مطالبه مردم خراسان شمالی است، این است که هرچه سریع‌تر شرکت ایمیدرو به تعهدات خود عمل کرده و وارد فاز مطالعاتی و میدانی شود و درصورتی‌که این اتفاق نیفتد سایر معادن استان نیز به سرنوشت آلبلاغ دچار خواهند شد.

وی در پایان از نیروی انتظامی که در چند روز اخیر به جهت تأمین امنیت در آلبلاغ حاضرشده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول