اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

فعالیت ۵۰۰ «روستابازار» در کشور/ تعاونی‌های زنان روستایی حمایت می‌شوند

معاون توسعه تعاونی‌ها، تشکل‌های و نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: بالغ بر ۵۰۰ روستابازار در سطح کشور وجود دارد و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر هر کدام یک روستابازار و مراکز استان‌ها به ۱۰ روستابازار تجهیز می‌شوند.

فعالیت ۵۰۰ «روستابازار» در کشور/ تعاونی‌های زنان روستایی حمایت می‌شوند

محمدرضا شاه‌پسند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه بحث "روستابازار" از تیرماه سال جاری در دستور کار سازمان تعاون روستایی کشور قرار گرفته است، اظهار داشت:  هدف اصلی روستابازار این است که دست واسطه‌ها را از بازار کوتاه کند و قیمت‌ها  با نظر مصرف‌کننده و تولیدکننده مبادله شود.

معاون توسعه تعاونی‌ها، تشکل‌ها و نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف تشکیل روستابازار این است که تولیدات شبکه تعاون روستایی را در این بازارها در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

شاه‌پسند ابراز داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده بالغ بر ۵۰۰ روستابازار در سطح کشور وجود دارد و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر هر کدام یک روستابازار و مراکز استان‌ها به ۱۰ روستابازار  تجهیز می‌شوند تا  محصولات خود را عرضه کنند.

وی افزود: برای روستابازارها هفت غرفه ایجاد شده که یک غرفه آن مربوط به  تولیدات زنان روستایی است.

شاه‌پسند بیان کرد: بعضی‌ها تصور می‌کنند روستابازارها حتما باید در روستا  باشد اما این‌طور نیست، زیرا روستابازارها حتما باید در شهرها تشکیل شوند که مصرف‌کنندگان  بتوانند به آنجا مراجعه و محصولات مورد نیاز خود را  خریداری کنند.

وی تصریح کرد:  امیدواریم با حمایت استان‌ها و ظرفیتی که در شبکه‌ها داریم، این امر محقق شود و در تمام شهرستان‌ها بتوانیم روستابازار را فعال کنیم.

شاه‌پسند اضاف کرد: فعالیت‌های خوبی در حوزه روستابازار در کشور از جمله استان خراسان رضوی، کرمانشاه و ....در این زمینه انجام شده است.

معاونت توسعه تعاونی‌ها، تشکل‌ها و نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های ما مبادلات درون شبکه‌ای است، افزود: هدف این است که محصولاتی که در خود شبکه تعاونی‌های روستایی تولید می‌شود، داخل شبکه چرخش پیدا کند و روستابازار هم محفلی برای عرضه این محصولات است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی که شبکه تعاونی روستایی استان  کرمان دارد، در زمینه روستابازار در سطح کشور رتبه خوبی را کسب کند.

شاه‌پسند عنوان کرد: ۳۰۷ شرکت تعاونی زنان روستایی در سطح کشور داریم که عمده فعالیت این شرکت‌ها در زمینه فرآوری، صنایع تبدیلی خانگی و بخش‌های کارآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های زنان ما از نظر اقتصادی شکننده هستند، ادامه داد: سیاست سازمان تعاون روستایی این است که بیشتر، از تعاون روستایی زنان حمایت کند و در این زمینه با دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد برکت و بانک رسالت صحبت کرده‌ایم که تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار زنان روستایی قرار دهیم تا در حوزه فرآوری، صنایع تبدیلی و در حوزه کارآفرینی فعال‌تر شوند.

این مسئول ابراز داشت: ما به‌دنبال این هستیم محصولات زنان روستایی را در قالب شرکت‌های تعاونی روستاها، نه روستابازار، در کنار اقلام دیگر این شرکت‌ها ارائه و توزیع شود.

شاه‌پسند همچنین اضافه کرد: ما به‌دنبال این هستیم در حوزه شرکت‌های تعاون روستایی برند خاصی ایجاد کنیم و نیز در کنار سایر اقلام مصرفی و لوازم خانگی نهاده‌های کشاورزی ارائه شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول