اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تمرین ویژه کماندوهای ترکیه و پاکستان با هدف مقابله با تروریست‌ها

یگان‌های ویژه ترکیه و پاکستان در حالی یک تمرین مشترک سه هفته‌ای را انجام دادند که هر دو کشور با گروه‌های تروریست و قاچاقچیان در داخل و نقاط مرزی خود مواجه هستند.

تمرین ویژه کماندوهای ترکیه و پاکستان با هدف مقابله با تروریست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری غروب یکشنبه به وقت تهران از انجام رزمایش ویژه سه هفته‌ای‌ یگان‌های ویژه ارتش ترکیه و پاکستان خبر دادند.

روزنامه «داون» در این زمینه نوشت که این تمرین نظامی مشترک بین ترکیه و پاکستان تحت عنوان «آتاتورک 2012» روز شنبه در «تاربلا» در پاکستان به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، نیروهای ویژه ترکیه و پاکستان (SSG) در این تمرین نظامی سه هفته‌ای مشارکت کردند. این تمرین سه هفته‌ای بر عملیات مقابله با تروریسم، شامل ‌جستجو، ایجاد موانع و پاکسازی منطقه با پشتیبانی یگان‌های رزمی هوایی دو کشور برای نجات گروگان‌ها متمرکز بود. نیروهای شرکت کننده در این رزمایش همچنین ورزشهای رزمی و سقوط آزاد را تمرین کردند.

این رزمایش درحالی صورت گرفت که نیروهای ویژه پاکستان و ترکیه هرکدام با گروه‌های تروریستی و قاچاقچیان در کشورهای خود مواجه هستند. نیروهای ویژه پاکستان، هم مرز با ایران با  تروریست‌های وابسته به القاعده و برخی گروه‌های دیگر درگیرند و یگان‌های ویژه ترکیه، دیگر کشور همسایه ایران نیز سال‌هاست که با نیروهای پ‌ک‌ک ‌(حزب کارگر کردستان ترکیه) مواجه هستند.

 نیروهای ویژه ترکیه هفته گذشته حملاتی را علیه مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق انجام دادند که به گفته وزارت دفاع این کشور در پاسخ به کشته شدن 13 شهروند این کشور به دست نیروهای پ‌ک‌ک بود.

ترکیه از چندی قبل دو عملیات گسترده برون مرزی با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی نیروهای پ‌ک‌ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

وزارت دفاع ترکیه چندی قبل نیز از حمله هوایی علیه مواضع پ‌ک‌ک در منطقه «قندیل» در شمال عراق و تلفات وارده بر نیروهای پ‌ک‌ک ‌خبر داد.

 انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول