اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مدیران شهری برای کاهش فاصله طبقاتی اقدام کنند

امام جمعه همدان با بیان اینکه وجود فاصله طبقاتی در شهر، به معنای آن است که تدابیر موجود برای تحقق عدالت کافی نبوده است، گفت: اگر این اقدامات و مدیریت‌ها درست بود، امروز شاهد این همه تبعیض و تفاوت نبودیم.

مدیران شهری برای کاهش فاصله طبقاتی اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در جمع شهردار و معاونین شهری همدان، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری همدان اظهار کرد: رویکرد خوبی که در چند سال گذشته در مدیریت شهری اتفاق افتاده قابل تقدیر است که در خطبه‌های این هفته نیز به آن اشاره شد.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات در فرایند شهرداری و مدیریت شهری توجه به برخی از مناطق بیشتر بوده، مطرح کرد: نتیجه این رویکرد و تقسیم طرح‌ها در مناطق مختلف شهر این است که هر روز شاهد افزایش فاصله طبقاتی هستیم و این یک واقعیت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه وجود فاصله طبقاتی در شهر، به معنای آن است که تدابیر موجود برای تحقق عدالت کافی نبوده است، عنوان کرد: اگر این اقدامات و مدیریت‌ها درست بود، امروز شاهد این همه تبعیض و تفاوت نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال پیدا کردن مقصر و مچ گیری نیستیم، گفت: آنچه مهم است برآیند اجتماعی موجود در بین عموم مردم است که همه با هم باید برای تحقق عدالت کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: اقدامات و برنامه‌ها باید به نحوی باشد که در آینده تفاوت‌ها را احساس کنیم، البته منظور از آینده این نیست که در سال ۱۴۰۰ تفاوت عظیمی صورت گیرد چراکه این یک انتظار غیر واقع است، اما باید برنامه‌ای مدون و دقیق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گاهی مبالغی در برخی از مناطق خرج می‌شود که شاید نیاز به آن نباشد، اظهار داشت: مناطق کم‌برخوردار احتیاج بیشتری به ساخت و ساز و رسیدگی دارند که در غیر این صورت نتیجه آن ایجاد فاصله‌های اجتماعی بیشتر در طول زمان خواهد شد.

شعبانی با اشاره به اینکه رویکرد خوبی در سال‌های گذشته در مدیریت شهری به وجود آمده است، مطرح کرد: برای آنکه بخواهیم به عدالت نزدیک شویم مجبور هستیم تا تصمیم‌های جسورانه‌ای بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر مناطق حاشیه‌ای مشکلی داشته باشند آن مشکل و آسیب به دیگر مناطق شهر نیز سرازیر می‌شود، گفت: همه مردم و مناطق مختلف جزو این شهر و عزیز هستند و مردم بالا و پایین شهر معنی ندارد لذا موظف به خدمت‌رسانی به همه مردم هستیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ادامه دادن این مسیر فاصله‌ها را در آینده بیشتر خواهد کرد، مطرح کرد: البته در تمام این صحبت‌ها، منظور خلاف قانون عمل کردن نیست، اما در مواردی که در اختیار شهردار و مدیران شهری قرار دارد، تا آنجا که امکانپذیر است باید تصمیمات جسورانه‌ای اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در رضایت مردم بسیار تاثیرگذار است، گفت: یکی از موضوعاتی که در این شهر نسبت به آن نیازمند برنامه ریزی دقیق و جامع هستیم بحث تعیین، تکلیف املاکی است که در طرح قرار گرفته‌اند و  سال‌ها وضعیت آنها مشخص نیست.

شعبانی با بیان اینکه این بلاتکلیفی مصداق بی‌عدالتی است، اظهار داشت: البته این مشکل مربوط به شما نیست و بارها نیز نسبت به آن تاکید شده که هدف از بیان این صحبت‌ها مچ گیری نیست، بلکه به دنبال آن هستیم تا با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

وی نبود پارکی برای تفریح بانوان بدون اشرافیت را از دیگر مشکلات همدان برشمرد و عنوان کرد: پارکی که در همدان برای بانوان وجود دارد، به نحوی است که ساختمان‌های اطراف به آن اشرافیت دارد و آن آزادی که بانوان باید داشته باشند، را ندارند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول