اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون بهداشت مجلس عملکردهای اخیر سازمان نظام پزشکی را رصد کند

نماینده گرگان در مجلس از کمیسیون بهداشت خواست عملکردهای اخیر سازمان نظام پزشکی را رصد کند زیرا برخی از اقدامات صورت گرفته در آنجا مخالف سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کروناست.

کمیسیون بهداشت مجلس عملکردهای اخیر سازمان نظام پزشکی را رصد کند

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره اقدامات صورت گرفته در سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: برای آنکه از این اقدامات رمزگشایی کنیم باید چتر نظارتی مجلس تقویت شود؛ کمیسیون بهداشت کمیسیون تخصصی مرتبط با سازمان نظام پزشکی است و طبق قانون مؤظف به اعمال نظارت بر این سازمان است ضمن اینکه کمیسیون اجتماعی هم در این زمینه وظایفی را برعهده دارد.

وی افزود: بایستی مدیران ارشد سازمان نظام پزشکی در مجلس حاضر شده و پاسخگوی عملکردشان باشند ضمن اینکه درباره اقدامات سیاسی صورت گرفته در این سازمان هم به نمایندگان توضیح دهند و بگویند چرا از بودجه این سازمان در مسیر اصلی خود استفاده نمی‌شود.

نماینده گرگان در مجلس اظهار داشت: وظیفه مجلس است که بر عملکرد سازمان‌ها و ارگان‌ها و نهادهایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند نظارت کنند و اگر نمایندگان از این ظرفیت قانونی استفاده نکنند کم‌کم ضریب انحرافات در حوزه‌های مختلفی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.

منتظری خاطرنشان کرد: طبق وظیفه نظارتی کمیسیون بهداشت بایستی عملکرد سازمان نظام پزشکی مورد رصد قرار گیرد.

وی افزود:‌ با توجه به نقشی که ستاد ملی کرونا دارد بایستی از تصمیمات شخصی، انفرادی و سلیقه‌ای و جزیره‌ای به شدت پرهیز کنیم و همگان مؤظفند این موضوع را رعایت کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: خطوط کلی درمان توسط مقام معظم رهبری در شرایط کرونایی کشور تعریف شده است و همین موضوع بایستی فصل‌الخطاب باشد؛ اگر قرار است در حوزه خرید واکسن اقدامی صورت گیرد نبایستی از این اصول تعریف شده خارج شد و اگر غیر از این باشد امکان مدیریت کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول