اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب‌زاده: هیچ گفت‌و‌گوی مستقیمی بین ایران و آمریکا درباره زندانیان یا موارد دیگر در جریان نبوده و نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ گفت‌و‌گوی مستقیمی بین ایران و آمریکا درباره زندانیان یا موارد دیگر در جریان نبوده و نیست.

خطیب‌زاده: هیچ گفت‌و‌گوی مستقیمی بین ایران و آمریکا درباره زندانیان یا موارد دیگر در جریان نبوده و نیست

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران‌ امشب (یکشنبه) در اظهاراتی مطالب منتشر شده درباره گفت‌و‌گوی ایران و آمریکا در مورد زندانیان را رد کرد و گفت که هیچ گفت‌و‌گوی مستقیمی بین ایران و آمریکا در این خصوص یا موارد دیگر در جریان نبوده و نیست. 

وی درباره موضوع زندانیان افزود: آزادی و پیگیری آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا که عمدتا بدون جرم آشکار و در فرآیندهای خیلی غیرحقوقی دستگیر شده و‌ در زندان‌های آمریکا در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند، از اولویت های دولت ایران بوده است و همواره این موضوع را پیگیری کرده‌ایم.  

* پیام‌های دولت جدید آمریکا از طریق سفارت سوئیس و برخی وزرای خارجه و پاسخ ایران

خطیب‌زاده اضافه کرد: برخی پیام ها بعد از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا از طریق سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا)  و‌ برخی وزرای امور خارجه کشورها برای آمادگی آنها به منظور پیگیری این موضوع دریافت شده و ما هم از آن‌ طریق گفتیم سیاست همیشگی ما و اولویت ما آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا است و برای آزادی همه زندانیان خود در آمریکا آمادگی داریم.  

وی یادآور شد: هیچ گفت‌و‌گوی مستقیمی نبوده و این موضوع از اساس درست نیست.

به گزارش فارس، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا شامگاه یکشنبه (به وقت تهران) گفت که واشنگتن ارتباط با تهران درباره محکومان آمریکایی که در زندان‌های ایران به سر می‌برند را آغاز کرده و به آن ادامه خواهد داد و بازگرداندن این محکومان را یکی از اولویت‌های مهم دولت جدید آمریکا توصیف کرد. (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول