اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمبود امکانات در روستاهای ایوانکی/ مشکلات رسیدگی می‌شود

فرماندار شهرستان گرمسار با بیان اینکه روستاهای این منطقه با وجود نزدیکی به پایتخت، از کمترین امکانات برخوردار هستند، گفت: مشکلات روستاها احصا و رسیدگی می‌شود.

کمبود امکانات در روستاهای ایوانکی/ مشکلات رسیدگی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، سعید متقی عصر امروز در نشست مشورتی بررسی مسائل و موارد پیرامون روستاهای جنت‌آباد، چشمه نادی و گلستانک بخش ایوانکی گرمسار در حسینیه روستای جنت‌آباد گرمسار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع گرم و صمیمی مردم روستاهای جنت‌آباد، چشنه نادی و گلستانک، اظهار کرد: روستاهای این منطقه با وجود  نزدیکی به پایتخت، از کمترین امکانات برخوردار هستند که نیاز است در این راستا توجه ویژه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کارگروه توسعه روستایی در شهرستان تشکیل و با اولویت‌بندی، مشکلات روستاها احصا می‌شود، ادامه داد: امیدواریم با بضاعت‌های موجود و توان دستگاه‌های شهرستانی و استانی، مشکلات را برطرف کنیم و کاهش ‌دهیم.

فرماندار شهرستان گرمسار بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا مشکلات روستاها در خصوص زمین‌های کشاورزی و مسکونی را که از مطالبات چندین ساله مردم این منطقه است، بررسی و برطرف کنیم.

مشکلات روستاهای ایوانکی رسیدگی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: مشکلات روستاهای جنت‌آباد، چشمه نادی و گلستانک بخش ایوانکی شهرستان گرمسار بررسی و رسیدگی می‌شود.

علیرضا شریفی‌نژاد اظهار کرد: در خصوص واگذاری زمین به مردم جنت‌آباد باید حق به حق‌دار برسد؛ اما روال قانونی نیز باید به‌صورت کامل بررسی و به انجام رسیده تا شاهد رفع مشکلات مردم روستاهای این منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه زمین کشاورزی و دام، تمامی عایدی روستاییان است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا مقوله زمین و مالکیت آن برای روستاییان به‌عنوان یکی از معضلات و مشکلات منطقه، با نگاه و رویکرد مثبت کمک به مردم، توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در دستور کار قرار بگیرد تا به‌شرط توافق و همکاری طرفین، در نیمه شعبان این مهم به‌عنوان عیدی به مردم این منطقه اهدا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تأکید کرد: نیاز است تا فرمانداری به همراه شرکت توزیع نیروی برق استان در خصوص تأمین برق روستای گلستانک به علت تعداد کم خانوار که کمتر از ۲۰ عدد است، ورود کرده و مشکل را برطرف کنند.

مهاجرت؛ معضل جدی روستای جنت‌آباد

بخشدار ایوانکی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جنت‌آباد یکی از روستاهای بزرگ بخش ایوانکی است، افزود: مهاجرت یکی از عواملی است که جنت‌آباد را مورد تهدید قرار داده است.

یوسف کلیچ با بیان اینکه بخشی از اراضی روستا، توسط هیأت هفت‌نفره مقرر شد تا در اختیار مردم قرار گیرد که اقدامی مطلوب و پسندیده بود، ادامه داد: مهاجرت معکوس جزو سیاست‌های نظام است که باید انجام شود.

وی گفت: در سرشماری سال ۹۵، جمعیت قابل‌توجهی در این روستا ساکن بودند که در حال حاضر به دلایل مختلف، این جمعیت کمتر شده که انشالله با رفع مشکلات، شاهد مهاجرت معکوس اهالی این منطقه خواهیم بود.

بخشدار ایوانکی خاطرنشان کرد: تقدیر از حضور معاون استاندار سمنان، تقاضا داریم تا مسؤولان استانی به‌صورت ویژه به روستاهای این منطقه توجه داشته باشند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول