اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تصویب بودجه تقدیر از جهادگران تغسیل اموات کرونایی در یک‌سالگی کرونا

پس از گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا در شهر، استان و کشورمان و همت بالای جهادگرانی که بی مزد و منت کار تغسیل و تدفین اموات کرونایی را انجام داده و خستگی‌ناپذیر کمر همت بستند تا بر اساس شرع و عرف، کرامت انسانی را حفظ کنند، اکنون و پس از کش و قوس‌های بسیار طرح تکریم از آنان در صحن علنی شورای شهر شیراز به تصویب رسید.

تصویب بودجه تقدیر از جهادگران تغسیل اموات کرونایی در یک‌سالگی کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بر اساس این مصوبه مبلغ چهار میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال برای پرداخت به گروه جهادی تغسیل و تدفین درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا، اختصاص یافت.

اعضای شورای شهر، با بررسی این دستور کار به شهرداری شیراز اجازه دادند برای پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۰ نفر از اعضای گروه جهادی تغسیل و تدفین درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا، از محل ردیف مشخص اقدام کند. 

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه صد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورا طرح یک فوریتی جمعی از اعضا را درباره دفن درگذشتگان اعم از فوت عادی و کرونایی بدون اخذ وجه در آرامستان بهشت احمدی تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ که از سوی کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا به صحن ارائه شده بود، بررسی کردند. 

بر این اساس، شورای شهر شیراز به شهرداری اجازه داد با هدف رفاه حال خانواده درگذشتگان و همچنین در راستای تشویق شهروندان برای دفن درگذشتگان خود در آرامستان بهشت احمدی شیراز، در موضوعات تغسیل، تکفین، حمل، تدفین، تهیه و نصب سنگ قبر درگذشتگان در آن آرامستان، بدون اخذ وجه از محل ردیف‌های اعتباری مشخص، با عنوان تکمیل و بهسازی تأسیسات شهری و ساختمان‌های شهرداری ناشی از حوادث و ایجاد ایستگاه‌های تست سنجش بیماری‌های ویروسی (کرونا) تحت عنوان کفن و دفن اموات بلاصاحب و نیز برای سایر فوت‌شدگان یادشده اقدام کند. 

در تبصره این مصوبه زمان پایان این مصوبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ اعلام شده است. 

ایراد فرمانداری شیراز درباره مصوبه تعیین بهای بلیت سال ١٤٠٠ مترو شیراز با نرخ شناور، دستور کار دیگری بود که مورد بررسی دوباره قرار گرفت و بنا شد بر اساس ماده واحده این مصوبه، مبلغ ورودی هر ایستگاه برای دارندگان کارت شهروندی ۶۵۰۰ ریال باشد که در هنگام ورود از کارت مسافران کسر و باقیمانده مبلغ بر اساس مسافت طی شده، در هنگام خروج از کارت آنها کسر شود. 

اعضای شورا در دستور کار بعدی به موضوع لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، درباره اصلاح مصوبه تعرفه‌های هزینه خدمات و صدور، تمدید، تعویض، المثنی و تغییر پروانه اشتغال راننده، پروانه فعالیت وسیله نقلیه باربر و پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل‌ونقل بار درون شهری پرداختند. 

این لایحه که از کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا، به صحن علنی ارسال شده بود، با یک ماده واحده به تصویب رسید. 

اعضای شورای پنجم در دستور کار بعدی، لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز را درباره اختصاص مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به‌منظور برگزاری نمایشگاه گردشگری شهر شیراز در تهران بررسی کردند. 

این دستور کار با کسب آرای لازم، ضمن تصویب دوفوریت و نیز تعیین ردیف اعتباری با رعایت صرفه و صلاح شهرداری و آیین نامه مالی و معاملاتی این سازمان به تصویب رسید. 

علاوه بر آن شهرداری موظف است گزارش اجرای مصوبه و دستاوردهای آن را حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از برگزاری نمایشگاه به شورا ارائه کند. 
دستور کار بعدی شورای اسلامی شهر شیراز به لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز درباره آیین‌نامه اجرایی نحوه واگذاری میادین، اماکن و غرفه‌های شهرداری اختصاص یافت. 

بر این اساس شوراییان مقرر کردند این موضوع با قید یک فوریت به‌منظور بررسی به کمیسیون تلفیق شورا ارسال شود. 

خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس 

بررسی لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره کسب مجوز انعقاد قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس با شرکت ایران خودرو دیزل به نرخ مصوب بدون تشریفات، موضوع دیگری بود که در جلسه یکصد و هفتاد و دوم شورای شهر شیراز مطرح شد. 

اعضای شورای پنجم پس از تصویب دو فوریت این لایحه، این مجوز را به شهرداری شیراز دادند که به استناد بند یک ماده ۳۱ آیین نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به شهرداری های سایر مراکز استانها، کلان شهرها و شهرهای بالای یک میلیون نفر، در مورد انعقاد قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس به همراه دریافت پنج دستگاه ون ویژه معلولان با شرکت ایران خودرو دیزل به نرخ مصوب بدون تشریفات، اقدام کند. 

در ادامه این جلسه، طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره پرداخت پاداش به اعضای کمیسیون های بدوی و تجدیدنظر ماده ۱۰۰ و ماده ۷۷ قانون شهرداری، ماده ۳۸ آیین نامه مالی شهرداری، بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری، مناقصه و مزایده و حراج، هیأت تطبیق مصوبات مستقر در فرمانداری، دبیران و کارمندان دبیرخانه کمیسیون های مذکور و نمایندگان شهرداری، نیز مطرح و بررسی شد که با قید یک فوریت برای بررسی بیشتر به کمیسیون های مربوطه ارجاع شد. 

در ادامه این جلسه، طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره شرکت در برنامه نذر رهایی به منظور آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم مالی غیرعمد زندان مرکزی شیراز بررسی شد. 

در این طرح که از سوی کمیسیون‌های برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک و نیز کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، در صحن ارائه شد، شوراییان به شهرداری شیراز اجازه دادند مبلغ ۱۰ میلیارد ریال را باهدف آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد زندان مرکزی شیراز که ساکن شهر شیراز هستند، پرداخت کند. 

در پایان، بودجه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر شیراز، مورد بررسی اعضا قرار گرفت و بودجه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر شیراز به مبلغ ۷۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به شرح یک جلد دفترچه پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب رسید. 

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول