اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

همدلی زنان طولیان با زلزله‌زدگان سی‌سخت+فیلم

زنان روستای طولیان با پخت نان محلی همدلی خود با زلزله زدگان سی سخت را به نمایش گذاشتند.

همدلی زنان طولیان با زلزله‌زدگان سی‌سخت+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، از شامگاه چهارشنبه 29 بهمن ماه که زلزله 5/6 ریشتری در عمق 10 کیلومتری زمین، لرزه بر اندام ساختمان‌های سی‌سخت انداخت پنج روزی می‌گذرد.

در این بلای طبیعی اگرچه خوشبختانه کسی داغدار نشد اما تا دلت بخواهد دل نگرانی و دلواپسی بیداد می‌کند؛ خانه‌ها خرابه‌ای شده‌اند که دیگر محل سکونت نیست تا چشم کار می‌کند آوارهای فرو ریخته بر زمین است و دل نگرانی مردم از سختی‌هایی که تا احداث مجدد بنا پیش رو دارند.

 

با لرزش زمین ترکیب شهر به هم خورد سرپناهی که سال‌ها با هزار زحمت بنا شده بود در یک چشم بر هم زدن ویرانه شد، سقف و دیوارها تاب نیاوردند تا امروز چادرها سقف اهالی باشند آنهم در سوز سرمای اسفند و حریف سوز سرمای زمستانی نیست.

برف و سرما هم روی مشکلات آوار شده و در برودت هوا لرزه بر جان و تن اهالی انداخته است.

 

حجم خرابی و ویرانی‌های که بار آورده به حدی است که مردم بی‌خانمان گشته و با وجود سرمای طاقت فرسای زمستان دنا لحظات بسیار سختی را سپری می کنند.

در مناطق زلزله زده سی‌سخت فقط ساختمان‌ها و سازه‌ها نیستند که فرو ریخته‌اند وقتی به دنبال زلزله سرپناه خانواده خراب می شود شالوده آن از هم می پاشد.

مردم بهت زده از بلای ناگهانی که اگرچه جانی را نگرفت اما خانه‌ها را آوار کرد چشم امید به دستان پرمهر برای کمک دارند؛ مردمی که در حادثه سقوط هواپیما مرهم زخم‌های بازماندگان شدند.

 

این روزها که دست نامهربان طبیعت خانواده‌های بسیاری را در سی سخت آواره کرده است مردم نوعدوست بار دیگر مهربانی را معنا می‌کنند هر کس به هر شیوه‌ای سعی دارد در کمک به همنوعان سهمی داشته باشد.

گروه جهادی شهدای کهگیلویه، جوانان عاشورایی طولیان و حلقه مرهم با همکاری ناحیه مقاومت بسیج نیز دست به کار شدند تا در شرایط سخت این حادثه یاری‌رسان مردم زلزله‌زده شوند.

 

زنان روستای طولیان به سهم خود دست به دست هم داده تا مرهمی بر نامهربانی طبیعت شوند و با قرص‌های نان محلی در زمایش همدلی با زلزله‌زدگان مشارکت کنند.

 

 

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: 35 نفر از زنان طولیان به صورت خودجوش برای پخت نان به مدت یک هفته همکاری دارند.

مصطفی اقبالی تصریح کرد: منابع مورد نیاز برای این اقدام خیرخواهانه از سوی سپاه ناحیه و خیرین روستا تأمین شده است.

سجاد شیروان در خصوص کار جهادی زنان این روستا اظهار داشت: از روز گذشته پخت نان به صورت گروهی در حسینیه آغاز شده و زنان داوطلبانه مشارکت دارند.

مسؤول گروه جهادی شهدای کهگیلویه گفت: محموله‌های ده هزار قرصی به صورت یک روز در میان به سی‌سخت ارسال می‌شود.

 

و حالا قرارها بر آبادی است اما سی سخت تا عملی شدن وعده‌ها و پاک شدن چهره زلزله‌زده بودنش راه دور و درازی در پیش دارد.

خانواده‌هایی که کانون گرم خود را از دست داده و آسیب‌ها و صدمات جبران ناپذیری بر آنها وارد شده است چشم‌شان در انتظار کسانی برای زدودن غباری از چهره همچنان به راه است...سی سخت را تنها نگذاریم.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول