اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

محرومیت‌زدایی در روستاها با ایجاد اشتغال میسر است/ پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در فارس

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال در روستاها جهت محرومیت‌زدایی از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در فارس خبر داد.

محرومیت‌زدایی در روستاها با ایجاد اشتغال میسر است/ پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،کمال پاک‌فطرت در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از دو هزار روستای بالای ۳۰ خانوار در استان فارس اظهار داشت: در بدنه نظام و دولت دیدگاه مثبتی درخصوص جایگاه و اهمیت روستاها وجود دارد و به همین دلیل در مناسبت های مختلف عمده افتتاح پروژه ها در حوزه روستایی مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه توصیه های بسیاری برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستاها شده افزود: یکی از مهم ترین اولویت های ما در روستاها، پیگیری محرومیت زدایی با ایجاد اشتغال در راستای توسعه پایدار روستایی بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به فعالیت ۲۵ دستگاه خدمت رسان به روستاها عنوان کرد: برای انجام بهتر و موثرتر خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستاها نیاز به انسجام و هم افزایی دستگاه های مرتبط بود که به همین منظور طی چندسال اخیر تفاهم نامه های مختلفی را با دستگاه های خدمت رسان در روستاها منعقد کردیم و توانستیم با ساماندهی مشکلات به توفیقات خوبی در روستاهای استان فارس برسیم.

وی با تاکید بر قابل قبول بودن فعالیت ها در حوزه روستایی ادامه داد: در زمینه هایی نظیر آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، تعویض شبکه های آب، توسعه و بهسازی معابر و دسترسی به اینترنت کارهای بسیاری خوبی در سطح روستاهای استان فارس صورت پذیرفته است.

پاک‌فطرت درخصوص کارآفرینی و اشتغال در روستاها اذعان داشت: با عنایت و توجه ویژه مسئولین کشوری و استانی توانستیم با پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و همت مردم، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار را در روستاهای استان فارس فراهم آوریم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اولویت اول و اصلی پایداری در روستاها ایجاد اشتغال است، متذکر شد: در طی سالهای ۹۷ و ۹۸ بالغ بر ۱۲ هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد شده که منجر به توسعه روستاهای فارس درابعاد مختلف شده است.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی به کاهش مهاجرت و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا منجر شده است، گفت: مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از دستاوردهای قابل توجه در روستاها بوده است.

به گفته پاک‌فطرت عمده طرح‌های اشتغال روستایی در محورهای کشاورزی، صنعت معدن تجارت، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی بوده‌ است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول