اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مطهری: هر بازیکنی باید افتخار کند پیراهن پرسپولیس را بپوشد/لیست مازاد نداریم

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هر بازیکنی باید افتخار کند که پیراهن این تیم را بپوشد و در آن بازی کند.

مطهری: هر بازیکنی باید افتخار کند پیراهن پرسپولیس را بپوشد/لیست مازاد نداریم

حمید مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل و شرایطی که بر این تیم گذشت، صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

فارس: از شرایط تیم شروع کنیم. اوضاع پرسپولیس چطور است؟

شرایط تیم خوشبختانه خوب است، اگر باشگاه بتواند از لحاظ مالی تیم را حمایت کند مشکلی نخواهیم داشت.

فارس: صحبت از مسائل مالی شد، این طور که می‌شنویم بازیکنان تیم از کادر فنی توقع دارند که در مورد مسائل مالی بیشتر به باشگاه فشار وارد کند.

مدیریت فعلی باشگاه خیلی زحمت می‌کشد تا قبل از عید پرداختی‌های بازیکنان را بیشتر کند. آنها واقعا پیگیر هستند، منهای خود باشگاه یحیی گل محمدی به طرز وحشتانکی پیگیر مطالبات بازیکنان است و خود بازیکنان هم این را می‌دانند. خود من در مورد مسائل مالی حرفی نمی‌زنم چون یحیی گل محمدی مرتب این موضوع را پیگیری می‌کند و شاهد این هستم که چقدر تلاش می‌کند تا قدمی برای بهتر شدن اوضاع مالی بچه‌ها بردارد.

فارس: به نظر می‌رسد تنها مشکلی که می‌تواند پرسپولیس را زمین بزند، مسائل مالی است.

من همیشه به همه چیز خوش‌بین هستم و امیدواری شدیدی داریم که باشگاه بتواند مطالبات بازیکنان و کادر فنی را پرداخت کند و به امید خدا که این انضباط مالی درست می‌شود. این را هم در نظر بگیریم که پرسپولیس درگیر دو سه پرونده مالی سنگین بوده و این شرایط کرونایی وضعیت اقتصادی را خیلی سخت کرده است. شکر خدا پرونده بودیمیر جمع شده و ان‌شاءالله تلاش‌های باشگاه هم برای تهیه پول به نتیجه می‌رسد.

فارس: به تغییر و تحول و نقل و انتقالات زمستانی برسیم. قرار است پرسپولیس دچار تغییر و تحول بشود یا خیر؟

همه بازیکنانی که اکنون در این تیم بازی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند برای ما ارزشمند هستند. با وجود همه کمبودهایی که داریم، شرایط تاکتیکی و کار تیمی ما به شکل خوبی جلو می‌رود. ترابی هم به ما اضافه شده و ما با همین تیم نیم فصل دوم را جلو می‌رویم. حتماً می‌دانید که جذب بازیکن در نیم فصل کار سختی است و تیم‌ها به راحتی مهره‌های خوب خود را از دست نمی‌دهند.

فارس: قبول دارید که یکسری از خریدهای این فصل پرسپولیس برای این تیم کارآمد نبودند؟

من یک مثالی می‌زنم؛ آیا سالی که بارسلونا، زلاتان ابراهیموویچ را گرفت و این بازیکن در این تیم نتوانست بدرخشد، گواردیولا مربی بدی بود یا زلاتان بازیکن ضعیفی؟ می‌خواهم این را به شما بگویم که گاهی تاکتیک یک تیم به یک بازیکن نمی‌خورد یا اتفاقاتی مشابه این. ضمن این که بازی کردن در تیم‌های بزرگ خیلی سخت است. به همین دلیل نتیجه دادن یا ندادن یک خرید را به ضعف بازیکن یا ضعف تاکتیکی ربط نمی‌دهم. در هر صورت همه بازیکنان ما ارزشمند هستند و ما به همه آنها نیاز داریم، مگر بازیکنی خودش تقاضای جدایی بدهد.

فارس: تا به حال کسی این درخواست را داده است؟

فقط سعید حسین‌پور این درخواست را داشته که البته ما هم به او حق می‌دهیم، او بازیکن جوانی است و دوست دارد بازی کند، ما هم معتقدیم او باید منتقل شود تا تجربه کسب کند. ما لیست مازاد نداریم، مگر این که خود بازیکنی درخواست جدایی بدهد و درواقع هیچ بازیکنی را به زور نگه نمی‌داریم.

فارس: ماجرای شهریار مغانلو به کجا رسید؟ شنیده می‌شود که او درخواست کلانی از پرسپولیس داشته، آن هم در شرایطی که انتقال او به اروپا رضایت‌بخش نبوده.

در مورد مسائل نقل و انتقالاتی باشگاه بهتر در جریان است، اما هر بازیکنی باید افتخار کند که پیراهن پرسپولیس را بپوشد و دوست داشته باشد در چنین تیمی بازی کند.

فارس: درست است که پرسپولیس قهرمان نیم فصل شد اما به خط حمله این تیم انتقادات زیادی وارد می‌شود. شما به عنوان مربی این تیم چه برداشتی از این انتقادها دارید؟

هر انتقادی اگر با استدلال و منطق همراه باشد آن را با جان و دل می‌پذیریم، اما یکسری از انتقادات مغرضانه است و ما هیچ اهمیتی به آنها نمی‌دهیم. تمام خطوط پرسپولیس در پازل تاکتیکی ما قرار دارند و به نحو احسن وظایفشان را انجام می‌دهند. در بحث کلین‌شیت جزو بهترین‌ها هستیم و در بخث گلزنی هم جزو دومین تیم لیگ به شمار می‌رویم، اما باز هم می‌گویم ما انتقادپذیر هستیم و اگر حرفی با استدلال باشد روی آن فکر می‌کنیم.

فارس: درست است که در بحث گلزنی جزو دومین تیم گلزن لیگ به شمار می‌روید، اما خط حمله پرسپولیس فروغی نداشته است.

قطعا ما باید با مهاجمان بیشتر تمرین و تلاش کنیم و حتماً طراحی بهتر تمرین را در دستور کارمان قرار می‌دهیم. در هر صورت آنچه که در پرسپولیس اتفاق می‌افتد، یک کار تیمی است و شرح وظایف هم مشخص است.

فارس: قبول دارید که پرسپولیس نیم فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت؟

ما خیلی زیر فشار بودیم، اما همیشه نگاهمان مثبت بوده و سعی کردیم با وجود همه مشکلات به حاشیه‌ها کاری نداشته باشیم. بازی با آلومینیوم درس بزرگی به ما داد تا به جای توجیه کردن از نقاط ضعف‌مان آگاه شویم و آنها را برطرف کنیم. بعد از آن بازی شرایط پرسپولیس دگرگون شد و واقعا به تیمم تبریک می‌گویم. از شکل بازی فردی تا فرم تیمی و فوتبال شناوری که انجام می‌دهیم، همه باعث خوشحالی است. من پشت حرفم منطق است و هیچ وقت هم برای خوشایند کسی صحبت نکرده‌ام، اما این را باید بگویم که با توجه به فینالیست شدنمان در آسیا قهرمانی در نیم فصل جزو اهداف کوتاه مدت اما ارزشمندمان بود.

من دلم می‌خواهد این را بگویم که فوتبال ایران باید حواسش بیشتر به یحیی گل محمدی باشد. درست است که ما از مربیان خوب خارجی چیزهای زیادی یاد گرفتیم، اما من معتقدم که فوتبال ایران باید به یحیی گل محمدی احترام بگذارد، این حرف دلم است و باید از او تشکر ویژه‌ای کنم. همچنین از سید جلال حسینی کاپیتان تیم که ستون تیم ما بوده، در مجموع همه تیم یکدل بودند و به همه خسته نباشید می‌گویم. باید این قهرمانی در نیم فصل را به هواداران تبریک بگویم که همیشه کنارمان هستند و این قهرمانی را به روح دو عزیز از دست رفته‌مان میناوند و انصاریان تقدیم می‌کنیم که وقتی بودند انرژی مثبت‌شان  همیشه کنار ما بود و همچنین این قهرمانی تقدیم سه هواداری که در حمایت از پرسپولیس جان خود را از دست دادند.

فارس: حرف پایانی.

یک تشکری باید از شکوری کنم، که بدون حاشیه در کنار مدیران تیم مسائل باشگاه را جلو می‌برد. ما خیلی امیدوار هستیم که مسؤولان باشگاه بتوانند پرداختی بچه‌ها را بالا ببرند. امیدوارم این راهی که به قهرمانی نیم فصل ختم شده ادامه پیدا کند و همچنین یک جمله در مورد هواداران پرسپولیس باید بگویم که تیمی مثل ما واقعا نیاز به چنین هوادارانی دارد که این طور منطقی از ما حمایت می‌کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول