اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

«دیپلماسی واکسن»؛ طرح جدید آمریکا برای فشار به ایران

نیویورک‌تایمز و برخی رسانه‌های صهیونیستی در یک خط رسانه‌ای مشترک مدعی توافق مخفی تل‌آویو با دمشق در مورد واکسن و استفاده از «دیپلماسی واکسن» در قبال ایران شده‌اند.

«دیپلماسی واکسن»؛ طرح جدید آمریکا برای فشار به ایران

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، نیویورک‌تایمز و برخی رسانه‌های صهیونیستی در یک خط رسانه‌ای مشترک مدعی توافق مخفی تل‌آویو با دمشق در مورد واکسن و استفاده از «دیپلماسی واکسن» در قبال ایران شده‌اند.

در این گزارش‌ها آمده است: تل‌آویو به عنوان بخشی از توافق تبادل زندانی با دمشق، مخفیانه پذیرفته که هزینه واکسن روسی کرونای مورد نیاز سوریه را تامین کند!

همزمان «مارک دوبوویتز» رییس اجرایی بنیاد ضدایرانی «دفاع از دموکراسی‌ها» نیز به مقام‌های دولت آمریکا پیشنهاد کرده از دیپلماسی واکسن در مواجهه با مقام‌های جمهوری اسلامی استفاده کند که می‌تواند به واکسیناسیون مردم ایران به دور از فساد حاکمیت در ازای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه منجر شود!

این عملیات روانی جدید گرچه با هدف انشقاق در محور مقاومت از یک سو و القای عدم اعتماد عمومی به حاکمیت در داخل ایران صورت گرفته اما بیش از هر چیز از سناریوی کثیفی پرده بر ‌می‌دارد که آمریکایی‌ها دست کم ظرف دو ماه گذشته پیگیر آن بوده و از طریق رسانه‌های خود و همچنین رسانه‌های فارسی زبان معاند برای آن بسترسازی کرده‌اند.

این گاف رسانه‌ای نشان می‌دهد که بزرگ‌نمایی و معتبرسازی «واکسن فایزر» و تلاش کم سابقه برای بی‌ارزش نشان دادن واکسن ایرانی با راه انداختن نمایش تبلیغاتی «واکسن بخرید» در شبکه‌های اجتماعی با اهداف سیاسی و به قول دوبوویتز زمینه‌سازی برای پیگیری «دیپلماسی واکسن» انجام شده است.

به بیان دقیق‌تر؛ ایجاد مطالبه کاذب و غیر واقعی برای واکسن خارجی بویژه نوع آمریکایی آن در داخل، تمسخر و هجو ظرفیت‌های ملی تولید واکسن و غیر مفید اعلام کردن آن با این هدف صورت گرفته تا جمهوری اسلامی ایران مجبور به التماس برای خرید واکسن فایزر شده و مجبور به دادن امتیازات سیاسی در موضوعاتی چون هسته‌ای، منطقه‌ای و موشکی شود.

این همان دامی بود که با هوشمندی رهبر حکیم انقلاب خنثی شد و اجازه معامله غرب با جان و سلامت مردم را نداد تا رفتار ضد حقوق بشری و ادعاهای دروغین آنها در پوشش دوستی با مردم ایران برملا شود.

طرح موضوع دیپلماسی واکسن که معنی دقیق آن استفاده از ابزار دارو و سلامت مردم برای ایجاد فشار اجتماعی و امتیازگیری در عرصه‌های سیاسی و امنیتی است، ضمن آنکه از نیت غیر انسانی آمریکا برای بهره‌برداری سیاسی از واکسن پرده برداشت بار دیگر ادعای دروغ باز بودن مسیر فروش دارو در شرایط تحریم را نیز بر ملا کرد.

نکته آنکه؛ با کمال تاسف برخی افراد ناآگاه یا مغرض نیز در داخل کشور با این جریان ضد منافع ملی که حاصل طراحی کثیف سرویس‌های امنیتی بیگانه است همراه شدند و با تبلیغ گزاره «واکسن بخرید» عملا به ابزار تحقق اهداف غیر ملی بیگانه تبدیل شدند.

خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی دانشمندان سخت‌کوش کشورمان مسیر تولید واکسن در داخل کشور به خوبی در حال پیگیری است و نیاز کشور به واکسن با تولید داخلی و خرید نمونه‌های مطمئن خارجی در شرایط مناسبی تامین خواهد شد.

منبع: نورنیوز

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول