اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

اجرایی نشدن بخش‌هایی از ابلاغیه 177 ستاد هماهنگی اقتصادی/ 70 درصد واردات کالاهای اساسی با ارز صادرات غیرنفتی

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به ابلاغیه 177 معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: علیرغم گذشت 112 روز از ابلاغ آن اما بخش هایی از این ابلاغیه اصلا اجرا نشده است.

اجرایی نشدن بخش‌هایی از ابلاغیه 177 ستاد هماهنگی اقتصادی/ 70 درصد واردات کالاهای اساسی با ارز صادرات غیرنفتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد لاهوتی امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: امسال برای مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران 55 درخواست در سامانه ثبت شد که پس از فراخوان 37 پرونده دریافت شد. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: هر ساله 10 صادرکننده نمونه و همچنین 5 صادرکننده شایسته تقدیر انتخاب می شد که امسال با توجه به شرایط تحریم و مشکلات حاکم بر اقتصاد کشور 14 صادرکننده نمونه انتخاب شد و در نتیجه صادرکنندگان شایسته تقدیر را حذف و در صادرکننده نمونه ادغام کردیم. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات صادرکنندگان بیان داشت: در جلسه کارگروه صادرکنندگان نمونه با حضور صادرکنندگان نمونه اکثر این افراد با مشکل تعدد بخشنامه ها و سردرگمی های ایجاد شده روبرو بودند. 

وی بیان داشت: صادرکنندگان کشور به دلیل تعدد بخشنامه ها و به دلیل تصمیم هایی هر ماه و یا هر روزه با آن مواجهند،  به جای تمرکز بر افزایش تولید و صادرات مجبور به تمرکز بر رفع موانع خود ساخته داخلی هستند  و این مشکلات طی سه  سال  اخیر بوده که تجارت کشور و مخصوصا صادرات را تحت تاثیر قرار داده است. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه امروز صادرکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، بیان داشت: 22 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است و بازگشت این میزان ارز در شرایطی است که امکان بازگشت ارز حاصل از صادرات نفت به کشور نیست. 

وی با بیان اینکه 70 درصد واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز با ارز حاصل از صادرات غیرنفتی انجام شده است، بیان داشت: علیرغم تمام مشکلات باز هم صادرکنندگان در صحنه بوده اند اما متاسفانه نگاه ها به صادرکنندگان خوشبینانه نبوده است. 

لاهوتی با اشاره به ابلاغیه 177 معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان داشت: امروز 112 روز از ابلاغ آن می گذرد اما بخش هایی از این ابلاغیه اصلا اجرا نشده و مشکلات ورود موقت، مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان هنوز حل نشده است. 

وی گفت: رفع تعهد ارزی سال 97 هنوز بلاتکلیف است و اینها فضای کسب و کار را مه آلود می کند. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: امروز مسئولیت در دست وزارت صمت است و انتظار می رود این حوزه چابک تر عمل کند و مشکلات را برطرف کند. با وجود اینکه سه ماه از پیش نویس ماده 2 در جلسه بخش خصوصی و سازمان توسعه تجارت می گذرد اما هنوز وزیر نتوانسته کمیته ماده 2 را قانع کند که این پیش نویس را امضا کند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول