اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منبع مطلع: تماس حزب لیکود با رام‌الله برای حمایت از نتانیاهو در انتخابات

منابع مطلع افشا کردند که یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته تا از نخست‌وزیر این رژیم در انتخابات پیش‌رو حمایت کند.

منبع مطلع: تماس حزب لیکود با رام‌الله برای حمایت از نتانیاهو در انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» امروز (دوشنبه) از تماس انتخاباتی حزب لیکود با تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

این نشریه به نقل از منابع مطلع نوشت یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی از حزب لیکود، از مسئولان ارشد رام‌الله خواسته که از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در انتخابات پیش رو حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، «فطین ملا» که هم‌اکنون به عنوان معاونت وزیر در دفتر نتانیاهو فعالیت می‌کند نیز با تشکیلات خودگردان تماس گرفته تا آنها اعراب سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به رأی دادن به حزب لیکود ترغیب کنند.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، این گفت‌وگوها بعد از آن انجام شده که نظرسنجی‌ها از قدرت گرفتن «گیدئون سعر» و «نفتالی بنت» به عنوان سران احزاب رقیب نتانیاهو در انتخابات پیش رو حکایت دارد.

چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر قرار است در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (مصادف با سوم فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.

پیمایش چند روز قبل  شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داد  اگر تمام احزاب ضد نتانیاهو برای مشارکت در انتخابات ائتلاف کنند و یک رهبر مشترک را به عنوان گزینه نخست‌وزیری معرفی کنند، می‌توانند به اکثریت کنست برسند. (جزئیات بیشتر)

بر اساس نتایج برخی نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی، در صورت ائتلاف کردن احزاب امید جدید، یامینا، یش‌عتید، اسرائیل بیتُنا و آبی‌سفید، می‌توانند به اکثریت ۶۶ کرسی کنست (بیشتر از حد نصاب شصت‌ویک کرسی) برسند و یک گزینه را برای نخست‌وزیری اسرائیل معرفی کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول