اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ولادت امام جواد (ع) یک کرامت الهی است

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه تولد امام جواد (ع) در اواخر عمر امام رضا (ع) رخ‌داده و از آن به‌عنوان یک کرامت الهی یاد می‌شود، گفت: امام رضا (ع) بارها از حضرت جواد (ع) به‌عنوان مولودی پرخیر و برکت یادکرده و به امامت رسیدن این حضرت در سن بسیار کم گواه بر همین امر است.

ولادت امام جواد (ع) یک کرامت الهی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عطایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه امام جواد ائمه (ع) یک الگوی مناسب معنوی برای جوانان است، اظهار کرد: امام جواد (ع) علیرغم سن کم دارای ویژگی‌های معنوی و اخلاقی بسیار زیادی بودند و در پیشگاه پروردگار از ارج‌وقرب بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام جواد (ع) گفت: اخلاق حسنه، علم فراوان، تقوا و پارسایی، ادب و گشاده‌رویی با دوست و دشمن، حرّیت و آزادگی ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی این امام رئوف است که باید بیشتر از گذشته جوانان به آن توجه کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه به امامت رسیدن امام جواد ائمه (ع) در سن کم نشأت گرفته از کرامت انسانی و معنوی این امام بزرگوار است، تصریح کرد: تولد امام جواد (ع) در اواخر عمر امام رضا (ع) رخ‌داده و از آن به‌عنوان  یک کرامت الهی یاد می‌شود، به‌طوری که امام رضا (ع) بارها از حضرت جواد (ع) به‌عنوان مولودی پرخیر و برکت یادکرده و به امامت رسیدن این حضرت در سن بسیار کم گواه بر همین امر است.

عطایی یکی از بارزترین ویژگی‌های امام جواد ائمه (ع) را دانشمند بودن و مناظرات علمی بسیار زیاد دانست و بیان کرد: امام جواد (ع) شاگردان بسیاری مثل حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را تربیت کرد و با آن سن کم در مناظرات و بحث‌های مختلف اسلامی و فکری با دانشمندان آن زمان و آنان را مبهوت خود می‌کرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بازگویی ویژگی‌های شخصیتی امام جواد (ع) در جامعه گفت: متأسفانه در طول تاریخ بسیاری از ویژگی‌های معنوی و شخصیتی امام جواد ائمه (ع) به دلایلی مثل سن کم و کوتاه بودن عمر آن حضرت و شرایط خاص دوران آن امام رئوف ناشناخته بوده است.

کارشناس مسائل دینی با اذعان به اینکه توسل به امام جواد (ع)‌ برای برطرف شدن حاجات دنیوی بسیار تأکید شده است، تصریح کرد: درآیات و روایات آماده مردم برای مستجاب شدن حاجات دنیوی و اخروی باید به امام جواد ائمه (ع) توسل کرده و آداب این توسل مثل ختم صلوات، نماز امام جواد (ع) و حرز امام جواد (ع) را رعایت کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول