اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فائوچی: نیم میلیون فوتی بر اثر کرونا در آمریکا وحشتناک است

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نزدیک شدن این کشور به رقم 500 هزار قربانی بر اثر همه‌گیری کرونا را وحشتناک و رقمی تاریخ توصیف کرد.

فائوچی: نیم میلیون فوتی بر اثر کرونا در آمریکا وحشتناک است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نزدیک شدن این کشور به رقم ۵۰۰ هزار فوتی بر اثر کرونا را «ویرانگر و وحشتناک» توصیف کرد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، وی در این خصوص گفت: اگر به شرایط کنونی نگاه کنید، هنوز از آن (بحران کرونا) خارج نشده‌ایم، نیم میلیون فوتی. وحشتناک است. تاریخی است. ما حتی چیزی نزدیک به این را هم در بیش از یکصد سال گذشته بعد از همه‌گیری آنفلونزا در سال ۱۹۱۸ شاهد نبودیم.

فائوچی افزود: وقتی به اعداد نگاه می‌کنید حیرت زده می‌شوید. تقریباً باورنکردنی است اما حقیقت دارد. این یک همه‌گیری ویرانگر و تاریخی است. مردم درباره آن ده‌ها و دهه‌ها و دهه‌های دیگر صحبت خواهند کرد.

به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، کمی بیش از یک سال از آغاز همه‌گیری کرونا در آمریکا تا پایان این هفته آمار قربانیان این کشور از ۵۰۰ هزار نفر عبور خواهد کرد.

بنابر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز» تاکنون ۴۹۸ هزار ۸۸۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا جان باخته‌اند و ۲۸ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گفته یک مقام کاخ سفید، قرار است در صورتی که امروز آمریکا مرز ۵۰۰ هزار فوتی را رد کند، در کاخ سفید مراسمی به یاد قربانیان برگزار شود و «جو بایدن» در آن سخنرانی کند.

پیشتر مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا گفته بود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از شکست در انتخابات، مبارزه با شیوع ویروس کرونا را رها کرد.

این پزشک آمریکایی با اشاره به اینکه کار با شش رئیس جمهور آمریکا را در کارنامه دارد گفت، در دوره ریاست جمهوری «رونالد ریگان» که بیماری ایدز حضور یافت، میان این دو کشمکش‌هایی وجود داشت اما رئیس جمهور وقت آمریکا برخلاف ترامپ هیچگاه مانعی بر سر راه او قرار نداد.

ترامپ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در آمریکا تأکید داشت این بیماری مشابه سرماخوردگی است و با گرم شدن هوا از بین می‌رود. او با اجباری شدن استفاده از ماسک و اعمال محدودیت و قرنطینه در شهرهای آمریکا نیز مخالف بود.

هشدارهای فائوچی درباره جدی گرفتن بیماری کووید-۱۹، موجب شد ترامپ وی را از حضور در کنفرانس‌های خبری روزانه که از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شدند منع کند. ترامپ قصد داشت در دوره دوم ریاست جمهوری، فائوچی را اخراج کند اما در انتخابات شکست خورد.

ترامپ با گلایه از توجه رسانه‌های آمریکایی به توصیه‌های فائوچی گفته بود: «مردم از شنیدن حرف‌های فائوچی و تمام این احمق‌ها خسته شده‌اند. فائوچی یک فاجعه است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول