اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

٪۵۰ از تصادفات فوتی، موتورسواران هستند/«موتوریار» مانع از توقیف ۲۲ هزار موتورسیکلت شد

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: با اجرای طرح موتوریار۲۲ هزار راکب موتورسیکلت در محل آموزش دیده و موتور آنها توقیف نشد.

٪۵۰ از تصادفات فوتی، موتورسواران هستند/«موتوریار» مانع از توقیف ۲۲ هزار موتورسیکلت شد

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ‌ علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» با بیان اینکه بیش از نیمی از تصادفات فوتی تهران مربوط به موتورسواران است به موضوع تخلفات موتورسواران و اجرای طرح موتوریار در پایتخت پرداخت.

وی اظهار داشت: رفتار و تخلفات‌ موتورسواران همیشه دغدغه پلیس بوده و همواره ما با موتورسواران چالش داشته‌ایم؛ اگر به گذشته و به پنجاه سال قبل برگردیم قانون‌هایی برای تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران وجود داشته؛ یعنی از دیر باز این موضوع برای پلیس حائز اهمیت بوده است. 

سرهنگ همه خانی تصریح کرد: نکته مهم بحث آسیب زابودن موتور سیکلت ‌است چرا که موتورسوار آسیب پذیرترین کاربر ترافیکی بوده و امنیت بسیار کمتری نسبت به دیگر وسایط نقلیه دارد.

وی به آمار 44 درصدی تصادفات فوتی تهران اشاره کرده و گفت: این آمار به تخلفات موتورسیکلت برمی‌گردد که آمار بالایی است و می‌توان گفت حدود نیمی از تصادفات فوتی در شهر تهران مربوط به موتورسواران است؛ همچنین 63 درصد از تصادفات جرحی نیز متعلق به موتورسواران بوده و 37 درصد تصادفات این کاربران هم در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد:متاسفانه در بررسی تصادفات موتورسیکلت‌ها به عدم استفاده از کلاه ایمنی و تخلفات حادثه ساز متعددی راکبان برخورد می کنیم.

وی گفت: ماهیچ وقت اعتقاد به این نداریم که همه موتورسواران قانون گریز هستند ما موتور سواران قانونمند بسیاری داریم که به قانون احترام گذاشته و پشت خط ایست می ایستند و از چراغ قرمز عبور نمی‌کنند ولی متاسفانه برخی موتورسوارن قانون گریز هستند ومرتکب تخلفات شده و منجر به این ایجاد آمار و ارقام نگران کننده می‌شوند.

همه خانی‌ ادامه داد: فرهنگ به صورت یک پازل است و پلیس یک تکه از این پازل بوده و سایر تکه های این پازل دیگر ارگان ها و سازمان های مرتبط هستند و آنهایی که در بحث فرهنگ دخیل بوده و از همه مهم تر خود شخص راکب موتورسیکلت است که همه باید دست به دست هم دهند تا ارتقا فرهنگ صورت پذیرد و حداقل تلفات را در بحث موتورسیکلت داشته باشیم.

سرهنگ همه ‌خانی با بیان اینکه خط قرمز پلیس راهور حفظ جان کاربران ترافیک است، تصریح کرد: اخیرا با طرحی به نام طرح موتوریار اقدام به فرهنگ سازی کرده ایم که بازخوردهای خوبی داشته و تا این لحظه بالغ بر بیست و دو هزار موتور سیکلت در این طرح توقیف نشده اند یعنی به راکب 22 هزار دستگاه موتور سیکلت در محل آموزش داده ایم و به جای اینکه به پارکینگ منتقل شوند در همان محل آموزش دیده و به پارکینگ منتقل نشده‌اند؛ پس از آموزش هم اعلام کرده‌ایم که به سلامت به منزل بروند.

همه خانی گفت: خانواده‌ها در بحث موتورسواران از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند و جامعه هدف ما همین کودکانی هستند که می توانند در آینده رانندگانی و کاربران ترافیکی قانون مدار شوند.

وی در خصوص بازخورد طرح موتوریار اعلام کرد: بازخوردهایی که ما از طریق فضای مجازی دریافت کرده ایم بسیار مثبت بوده و خود راکبین آموزش دیده و سایر شهروندان نیز از اجرای این طرح ابراز رضایت کرده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول