اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ابهامات قیمت مرغ در البرز/قیمت یک هفته‌ای به نرخ مصوب می‌رسد!

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز با بیان اینکه فقط یک چهارم از مرغ مورد نیاز استان در البرز تولید می شود؛ گفت: برای تأمین مرغ نیز هیچ نگرانی وجود ندارد و ظرف یک هفته آینده قیمت مرغ به قیمت تنظیم بازار می‌رسد.

ابهامات قیمت مرغ در البرز/قیمت یک هفته‌ای به نرخ مصوب می‌رسد!

مجتبی تقی‌زاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تأمین تخم مرغ مورد نیاز استان نداریم، گفت: با توجه به اینکه استان البرز تولید کننده تخم مرغ است، آمادگی تأمین هر میزان تخم مرغ در استان وجود دارد که به فرمانداری‌ها و سازمان صمت اعلام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: از تاریخ ۲۲ آذر با افزایش قیمت تخم مرغ، روزانه تا سقف ۴۰ تن برای استان البرز و ۴۶ تن به عنوان استان معین برای تهران تخم مرغ تأمین کرده ایم. در حال حاضر قیمت تخم مرغ متعادل شده و  آمادگی برای تأمین هر میزان تخم مرغ که مورد نیاز باشد، در استان البرز وجود دارد. 

معاون جهادکشاورزی البرز قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ  برای مصرف کننده را 16 هزار و 900 تومان اعلام و بیان کرد: قیمت هر شانه تخم مرغ به نسبت وزن بین ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان است که  در سازمان میادین به وفور وجود دارد و  توزیع می‌شود. در صورتیکه شهروندان با قیمتی بیش از این مبلغ مواجه شدند می‌توانند برای پیگیری به سازمان صمت گزارش کنند. 

عرضه مرغ در البرز با قیمت تنظیم بازار یا قیمت استان‌های مجاور؟!

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه میزان گوشت مرغ مورد نیاز روزانه استان ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن است، یادآور شد: با توجه به اینکه البرز تولید کننده گوشت مرغ نیست؛ میزان تولید گوشت مرغ در استان تکافوی ۲۲ درصد از نیاز استان است و برای تنظیم بازار، روزانه به طور متوسط ۴۰ تن گوشت مرغ با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در سطح سازمان میادین برای مصرف کنندگان توزیع می‌شود.

 تقی زاده گفت: میزان تولید جوجه یک روزه در بهمن ماه به عدد ۱۲۷ میلیون قطعه در ماه رسیده که بر این اساس قیمت گوشت مرغ طی یک هفته متعادل می‌شود. همچنین با توجه به اینکه برنامه تولید برای ایام غیر کرونایی تنظیم شده، پیش بینی می‌کنیم افت قیمت مرغ  و مازاد تولید موجب شود دولت به عنوان تکلیف  میزان مازاد را از بازار خریداری کند. 

وی با بیان اینکه برای تنظیم بازار تکلیف دولت تأمین تمامی نیاز بازار نیست، اظهار کرد: استان‌های معین برای تأمین گوشت مرغ مورد نیاز البرز از جمله تهران، مکلفند مابقی نیاز استان را تأمین کنند. در تمام استان‌های مجاور و  تولیدکننده گوشت مرغ از جمله گیلان، مازندران، قزوین و تهران قیمت مرغ زنده ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان است که قیمت کشتار آن حدود ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان می‌رسد.

معاون جهاد کشاورزی البرز در خصوص قیمت مرغ بیش از مبلغ تنظبم بازار در سطح استان البرز، اظهار کرد: در مقطع فعلی در حال رایزنی برای تأمین مرغ و جبران کاستی بازار با قیمت مصوب هستیم. اما در حال حاضر مرغ مورد نیاز البرز از استان‌های مجاور تأمین می‌شود که قیمت گوشت مرغ در این استان‌ها برابر با قیمتی است که در استان البرز وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: برای تأمین تخم مرغ به هر میزانی که مورد نیاز باشد، هیچ مشکلی نداریم. برای گوشت مرغ نیز هیچ نگرانی وجود ندارد و ظرف یک هفته آینده قیمت مرغ به قیمت تنظیم بازار می‌رسد.

انتهای پیام/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول