اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تاکید بر دقت در روند تائید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر دقت در روند تائید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا ظرفیت بزرگی در کشور دارند و در اداره شهرها منشا اثر هستند و هرگونه تخلفی در این بخش موجب خدشه‌دار شدن اعتماد مردم می‌شود.

تاکید بر دقت در روند تائید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی در نشست پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی با بیان اینکه یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور از طریق انتخابات است، اظهار داشت: اولویت دستگاه قضایی در راستای برگزاری سالم و مطمئن فرآیند انتخابات و پیشگیری از تخلفات و جرائم احتمالی در ابتدا اجرای اقدامات پیشگیرانه همچون تذکر و ارشاد و در نهایت تشکیل پرونده و برخورد قانونی است.

وی اضافه کرد: پیش از برگزاری انتخابات مهم‌ترین موضوع، بحث انتخاب دقیق اعضای هیات نظارت بوده، چرا که هیات نظارت سنگ زیربنای انتخابات است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در صورتی که در این مرحله به درستی و با دقت اعضا انتخاب شوند در مراحل بعدی نیز برنامه‌ها به صورت مطلوب پیش خواهد رفت در غیر این‌صورت در تمام مراحل با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی هیات نظارت تضمین سلامت انتخابات است، متذکر شد: افرادی باید به عنوان هیات نظارت انتخاب شوند که دارای حسن‌نیت، بی‌طرفی، سعه صدر باشند و در کنار این شاخصه‌ها باید با دقت کامل افرادی را انتخاب شوند که با قانون انتخابات نیز آشنایی داشته باشد.

خلیل‌اللهی در ادامه با تاکید بر دقت در روند تائید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا ظرفیت بزرگی در کشور دارند و در اداره شهرها منشا اثر هستند و هرگونه تخلفی در این بخش موجب خدشه‌دار شدن اعتماد مردم می‌شود،  بر همین اساس باید دقت کافی در روند تائید صلاحیت داوطلبان مد نظر باشد.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول