اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مسئولانی که از سقوط هواپیمای یاسوج درس نگرفتند/فریاد مردم از بی‌تدبیری در زلزله سی‌سخت+ فیلم

روی سخن با برخی دستگاه‌‌هاست که وظیفه خود را در زلزله سی‌سخت به درستی انجام ندادند و خدا عالم است اگر گروه‌های جهادی و خودجوش و نیروهای بسیج و سپاه نبودند بحران زلزله سی‌سخت به کجا ختم می‌شد.

مسئولانی که از سقوط هواپیمای یاسوج درس نگرفتند/فریاد مردم از بی‌تدبیری در زلزله سی‌سخت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت پس از سقوط هواپیمای تهران- یاسوج که در نوع خود یکی از حوادث تلخ کشور طی یک دهه اخیر بود و 128 روز طول کشید تا آخرین جسدها از قله دنا با ارتفاع بیش از 4000 متر به پایین انتقال داده شود همگان انتظار داشتند که مجموعه مدیریت بحران در استان کهگیلویه و بویراحمد چابک‌تر از گذشته انجام وظیفه کند چرا که همگان بر این باور بودند که استان در آن حادثه برای مقابله با حوادث دیگر آبدیده شده است.

البته قبل از سقوط دردناک هواپیمای تهران- یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد تجربه یک زلزله سنگین 5.2 ریشتری دیگر را در همین سی‌سخت و یاسوج تجربه کرده بود که آن هم در نوع خود برای استان بحرانی به وجود آورد.

طولی نکشید که استان کهگیلویه و بویراحمد یک بحران دیگر را تنها به فاصله یک سال بعد به خود دید و این بار کل استان دچار سیلی سهمگین شد که خسارت‌ها و خرابی‌های زیادی به همراه داشت.

بعد از این 3 حادثه بزرگ نوبت به زلزله شهر سی‌سخت رسید که شب 29 بهمن سال 99 و درست یک ماه قبل از اتمام سال جدید خانه بسیاری از سی‌سختی‌ها را برای همیشه خراب کرد.

زلزله در نوع خود بسیار شدید بود که خوشبختانه خرابی چندانی به بار نیاورد اما توانست بسیاری از خانه‌ها را به طور کامل غیر قابل سکونت کند و بسیاری از مردم این شهر اکنون آواره خیابان باشند آن هم در فصلی که بارندگی و برودت هوا در روزهای عادی نیز کار و زندگی را برای مردم این شهر سخت می‌کرد.

پس از حادثه زلزله همه منتظر بودند تا تدبیر مسئولان استانی را بببینید که در یک شهر جمع و جور و با جمعیت اندکی بیش از 5 هزار نفر چگونه مدیریتی خواهند داشت.

در صبح روز 30 بهمن و تنها ساعاتی بعد از وقوع زلزله تقریبا همه نانوایی‌های شهر بسته بود و هیچ مغازه‌ای که اجناس و مایحتاج مردم را تامین کند مشغول به کار نبود که خود پوئنی منفی در کارنامه مدیران مرتبط به شمار می‌‌رود.

توزیع اقلام یکی دیگر از انتقادات و گلایه‌های مردم از مسئولان بود چرا که سابقه پارتی‌بازی و روابط دوست و آشنایی در توزیع‌ها همواره در استان کهگیلویه و بویراحمد از قدیم و ندیم وجود داشته و اینک نیز مردم از ادامه چنین روندی گلایه‌مند بوده و هستند.

متاسفانه چند صدایی مسئولان و اخبار ضد و نقیض در خصوص تعداد خانه‌های تخریبی و درصد آن‌ها باعث شد تا بسیاری از مردم علیه چنین اخباری موضع‌گیری کنند چرا که از گذشته‌ها تصور خوبی از رعایت عدالت و انصاف در بسیاری از عملکردها نداشتند.

فریاد مردم از بی‌تدبیری‌ها در سی‌سخت را اینجا ببینید

به گزارش فارس؛ حال با تجاربی که استان در بحران های مختلف آن هم ظرف 5 سال گذشته داشته و امید می‌‌رفت که از بحران‌ها درس عبرت گرفته شود و تجارب ارزنده‌ای بیاموزیم باید از مسئولان استانی و شهرستانی پرسید که چرا در حادثه زلزله سی‌سخت از گذشته برای عملکرد بهتر در حادثه امروز درس نگرفته‌ا‌ند و دلیل چیست که نتوانستند به یک شهر کوچک خدمات را زودتر و بهتر ارائه دهند.

ائمه جمعه استان کهگیلیه و بویراحمد به صورت دسته جمعی و با محوریت نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان به میان زلزله‌‌زدگان رفتند و حرف مردم را شنیدند و بسیاری از انتقادات و گلایه‌ها را در همان لحظه به مسئولان مربوطه به صورت تلفنی انتقال دادند.

برخی از ائمه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ما از وضعیت توزیع اقلام در میان مردم اظهار گلایه کردند و گفتند که در صورت برنامه‌ریزی درست این اقلام می‌توانست بهتر به دست مردم برسد و عده‌ای در این بین مورد کم لطفی قرار نمی‌گرفتند.

 

هر چند هیچ گاه منکر خدمات کنونی در شهر زلزله زده سی‌سخت نیستیم و به چشم خود دیدیم که استاندار و نماینده ولی‌فقیه خانه به خانه از مردم دلجویی می‌کردند اما روی سخن با برخی دستگاه‌‌هاست که وظیفه خود را به درستی انجام ندادند و خدا عالم است اگر گروه‌های جهادی و خودجوش و نیروهای بسیج و سپاه نبودند بحران زلزله سی‌سخت به کجا ختم می‌شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول