اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

هزاران امضا برای مخالفت با ارتقای شریعتی در «فارس ‌من»؛ استانداری که رئیس استاندارد شد

استاندار خوزستان در حالی روزهای پایانی مدیریت خود را در این استان رنج‌دیده به پایان رساند که گویا دولتمردان تدبیر و امید، دوستدار آن هستند تا او را در پست‌های بالاتری ببینند!

هزاران امضا برای مخالفت با ارتقای شریعتی در «فارس ‌من»؛ استانداری که رئیس استاندارد شد

به گزارش خبرگزاری فارس-حمیدرضاعسگری‌مزین؛ مجموعه عملکرد غلامرضا شریعتی، در استانداری خوزستان موجب نارضایتی مردم شد که بعدها در این گزارش به آن خواهیم پرداخت. اما نکته حائز اهمیت چشم پوشی دولت بر ناتوانی آقای استاندار و ارتقای شغلی و پستی او به مراتب بالاتر است، موضوعی که به دغدغه کاربران فارس من تبدیل شده و خواستار پیگیری آن هستند.


کاربران فارس من با ثبت سوژه «انتصاب غیراستاندارد شریعتی دهن‌کجی به مردم» نوشتند: در حالی که انتظار می‌رفت وعده‌های مسئولان قضایی مبنی بر محاکمۀ مسئولانِ متخلف در یکی از این روزها غلامرضا شریعتی استاندار جنجالی خوزستان را به دادگاه بکشاند؛ آقای شریعتی در کمال ناباوری بدون هیچ گونه پاسخگویی نسبت به عملکرد خود در سیل خوزستان، غیزانیه و پرونده هفت‌تپه، با حکم رئیس جمهور برای یک دوره ۴ ساله به سمت رئیس سازمان ملی استاندارد منصوب شد.»


این کاربران در ادامه خاطرنشان کردند: «شریعتی در دوران ریاستش و در حوزه اجرا در استان خوزستان کارنامه خوبی نداشته و نارضایتی مردم از او مشخص است هر کدام از این اقدامات برای برکناری‌اش کافی بود اما شریعتی ارتقا یافت.»


همچنین طرفداران فارس من در ادامه این سوژه به انتصاب شریعتی به عنوان ریاست سازمان استاندارد اشاره کردند و تأکید کردند: «معصومه پاشایی ناظر مجلس در شورای عالی استاندارد اعلام کرده که انتخاب آقای شریعتی غیرقانونی بوده ‌است و فرآیند انتصاب ایشان به لحاظ قانونی طی نشده است‌. بر اساس ماده ۳۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد رئیس سازمان استاندارد با پیشنهاد رئیس جمهور یا معاون اول وی و تأیید شورای عالی استاندارد و با حکم رئیس جمهور به مدت چهار سال انتخاب می‌شود؛ اما متأسفانه جلسه‌ای برای انتخاب رئیس جدید برگزار نشده تا شورای عالی استاندارد آن را تایید کند و انتخاب آقای شریعتی خلاف نص صریح قانون بوده است.»


شریعتی، ناجی بی درد خوزستان!
غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان، در دولت حستن روحانی به عنوان استاندار این استان درد کشیده منصوب شد، او که خود را به عنوان ناجی این استان قلمداد می کرد اما در ادامه نارضایتی ها از این مقام مسئول در دولت روحانی به بالاترین حد از خود رسید.


شریعتی، پس از محرز شدن تخلف علی اصغری پیوندی در هلال احمر، یکی از کاندیداهای اصلی جایگزین وی بود و رسانه ها درباره حضور استاندار خوزستان در هلال احمر گمانه زنی می کردند. او در استانداری خوزستان با مشکلاتی بزرگی مانند سیل اهواز و بالا آمدن فاضلاب در این شهر روبه رو شد که در این ماجرا نتوانست سربلند و پیروز بیرون آید، حتی این موضوع با آنکه دارای بودجه ای خاص بود اما نتوانست بر کارآمدی آقای استاندار بیفزاید.


شریعتی، در طول دوران مدیریت خود همچنین صدای اعتراض مردم غیزانیه برای مشکلات آب آشامیدنی را نشنید و مشکل را به موضوع امنیتی و تجمع و بسته شدن جاده تبدیل کرد. نکته حائز اهمیت آن است که در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امید اسدبیگی، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت توسعه نیشکر هفت‌تپه، اعلام شد که آقای امید اسد بیگی مبالغی برای مسافران استاندار خوزستان و خانواده او هزینه کرده است.


وقتی آقای روحانی دوست ندارد دولتمردان از قطار دولت پیاده شوند
از دیگر علل ناکارآمدی استاندار سابق می توان به عدم اقدام مناسب درخصوص رفع آلودگی هوا و ریزگردهای موجود در هوا، عدم ترمیم سیستم فرسوده فاضلاب اهواز، کارشکنی در حل و فصل مشکلات هفت تپه و برخورد تند با یکی از شهروندان خوزستانی اشاره کرد. اینها بخشی از پرونده مدیریتی آقای شریعتی در خوزستان است که به رغم تأیید ناکارآمدی وی، گویا آقای رییس جمهور دوست ندارند جناب شریعتی از قطار دولت پیاده شود. 


انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول