اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آکسفام؛ فروش تسلیحات انگلیس به سعودی‌، عامل طولانی شدن جنگ یمن

یک سازمان جهانی امدادرسانی اعلام کرد، فروش تسلیحات انگلیسی به سعودی‌ها، موجب طولانی‌تر شدن درگیری‌ها در یمن شده است.

آکسفام؛ فروش تسلیحات انگلیس به سعودی‌، عامل طولانی شدن جنگ یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آکسفام» یکی از سازمان‌های جهانی امدادرسانی و مبارزه با فقر، دولت انگلیس را به طولانی کردن جنگ یمن از طریق صادرات تجهیزات سوختگیری هوایی متهم کرد که می‌تواند بمباران کور مواضع یمنی از سوی سعودی‌ها را تسهیل کند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، امتیاز استفاده از این تکنولوژی تابستان امسال و پس از اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی صادر شده است. علاوه بر این، ۱.۴ میلیارد دلار تسلیحات دیگر نیز به سعودی‌ها فروخته شده که می‌توانند در طولانی‌تر شدن مأموریت‌های هوایی آن‌ها موثر باشند.

«سم نِیدل» مسئول سیاست‌گذاری و مشاوره آکسفام دراین‌باره گفت: «همزمان با درخواست آمریکا برای خاتمه یافتن درگیری در یمن، بریتانیا جهت مخالف را پیش گرفته است و با فروش تسلیحات و تجهیزات سوختگیری که حمله‌های هوایی را تسهیل می‌کنند، حمایت از جنگ بی رحمانه به رهبری سعودی‌ها را افزایش می‌دهد».

در حال حاضر پیشروی نیروهای دولت نجات ملی یمن به سمت شهر «مأرب»، آخرین پایگاه دولت تحت حمایت ریاض در شمال ادامه دارد و ائتلاف به رهبری سعودی‌ها برای جلوگیری از این پیشروی به حملات هوایی متوسل شده است.

نیدل افزود: «بریتانیا مدعی حمایت از صلح در یمن است. [اثبات] این [ادعا] می‌تواند با خاتمه فوری فروش تسلیحاتی آغاز شود که ممکن است علیه غیرنظامیان استفاده شده و بحران انسانی را تشدید کند».

ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول