اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مداحان گوش‌به‌فرمان‌ترین برای دستورات ستاد کرونا/اهدای ده‌ها میلیون بسته معشیتی در قالب کمک مومنانه

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: ما جامعه ستایشگری در کشور موفق‌ترین و گوش به فرمان‌ترین بودیم و ستاد کرونا هر جا هرچه گفتند، گفتیم چشم و از حق خودمان عدول نکردیم.

مداحان گوش‌به‌فرمان‌ترین برای دستورات ستاد کرونا/اهدای ده‌ها میلیون بسته معشیتی در قالب کمک مومنانه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یوسف ارجونی پیش از ظهر امروز در نشست نخبگان و مسؤولان ستایشگری استان کرمان اظهار داشت: کرمان با شهادت حاج قاسم به عنوان مُلک سلیمانی ملقب شده است و این بسیار زیباست.

وی بیان کرد: بیانات و فرمایشات رهبری با جامعه مداحان بیشتر از سایر اقشار است و هر سال یک نقشه راه را به جامعه ستایشگری می‌فرمایند و برخی از مباحث را بارها تکرار می‌کنند، تکرار سخنان ایشان نشانگر این است که ما هنوز نتوانسته‌ایم، دغدغه ایشان در ستایشگری را به نتیجه و سرانجام برسانیم و این مسؤولیت ما را سنگین می‌کند و راهکارهایی را برای عملیاتی کردن فرمایشات آقا داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به اینکه فرمایشات رهبری را در 10 محور دسته‌بندی کرده‌ایم، ابراز داشت: به دنبال طرح‌های عملیاتی با این محورها در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم تا فرماشیات آقا اجرایی شود و این امر باید به صورت استانی و کشوری دنبال شود.

ارجونی ابراز داشت: تابلوی جامعه ستایشگری در مبارزه با کرونا و کمک‌های مومنانه به اهتزار درآمد و بسیار خوب بود و ده‌ها میلیون بسته معشیتی در قالب کمک مومنانه اهدا کردیم.

وی تصریح کرد: نگاه بسیج مداحان به سایر مجامع این نیست که به بسیج مداحان ورود کنند و بسیجی شوند، هرچند این خوب است اما اگر نیایند، باز هم بسیجی هستند، زیرا همه آنها دغدغه نظام را دارند و هر کسی در هر کجای مملکت دغدغه نظام و خدمت به مردم را داشته باشد، بسیجی است چه در بسیج پرونده داشته باشد یا نداشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور عنوان کرد: حماسه عظیمی در برگزاری مراسم دهه اول محرم توسط ستایشگران انجام شد و مقام معظم رهبری فرمودند «این کار ماندگاری در تاریخ است» و باید به پساکرونا هم توجه داشته باشیم تا برنامه‌ریزی کنیم و مشکلی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: مکتب سلیمانی نشان داد، سردار سلیمانی در مقابل دوست زانو زد و دستش را بوسید، اما در برابر دشمن ایستاد و هنوز هم روح مطهر حاج قاسم مثل خورشیدی است که بر تارک همه بلاد مسلمین می‌درخشد و این آغاز راه هست و ادامه می‌یابد.

ارجونی اضافه کرد: در استان کرمان حدود 4 هزار مداح فعالیت می‌کنند و مجامع مختلفی هم تشکیل شده است که ظرفیت‌های خوبی برای خدمت به نظام و انقلاب پای کار می‌آید، اما اگر در این مجموعه‌ها تفرقه و جدایی به‌وجود آید، هم خودشان و هم جامعه هدف‌شان ضرر می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور ابراز داشت: طرح شهید سلیمانی در کشور موفق بود و آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا به شدت کاهش یافته است و ما جامعه ستایشگری در کشور موفق‌ترین و گوش به فرمان‌ترین بودیم و هرجا هرچه گفتند، گفتیم چشم و از حق خودمان عدول نکردیم.

ارجونی با اشاره به انتقادات مداحان نسبت به صدا و سیمای مرکز کرمان در استفاده از مداحان غیربومی در برنامه‌ها تصریح کرد: چرا صدا و سیما از ظرفیت بسیار خوب استان کرمان استفاده نمی‌کند در حالی که شعرا، مداحان استان جزو برترین‌های کشور هستند و از مداح کرمان در شبکه‌های سراسری استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود مزار شهید والامقام سردار سلیمانی و شهدا در کرمان یک فرصت استثنایی برای استان است زیرا شهید سلیمانی یک اسطوره بود و اشعار و مستندات در ستایشگری و سبک‌ها درباره وی باید دنبال شود.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: در بسیج مداحان برای آموزش تلاش می‌کنیم و معرفی پیرغلامان به نسل جوان و احیای سنت دعاخوانی را داریم.

انتهای پیام/80019/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول