اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 46 هزار و 226 نفر رسید/ کاهش 21 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 46 هزار و 226 نفر به بیماری کووید 19 در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 90 نفر از این آمار طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 46 هزار و 226 نفر رسید/ کاهش 21 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 934 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که 5 هزار 732 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 39 هزار و 292 مورد بوده است که 82 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 46 هزار و 226 نفر رسیده است.

در حال حاضر 152 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که هشت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 19 هزار و 716 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 159 نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک از این آمار جزو گزارش‌های روزانه بوده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی از سوی عموم ۲۱ درصد کاهش یافته است

استاندار زنجان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و اجتناب از هرگونه تجمعات از سوی شهروندان تاکید کرد و گفت: متاسفانه آمارها نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی نسبت به پیک سوم کرونا در استان کاهش یافته است.

فتح‌الله حقیقی با ابراز نگرانی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی زنجانی‌ها افزود: طبق آمار اعلامی از سوی نیروی انتظامی استان ۸۰۰ دستگاه خودرو بخاطر تخطی از رعایت محدودیت‌های شبانه کرونایی جریمه می‌شوند که اغلب آنها بیانگر برگزاری دورهمی شهروندان است که آثار همین بی‌توجهی‌ها به وضوح قابل مشاهده است.

وی به همکاری نکردن افراد دارای پی سی آر مثبت کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر همکاری این گروه‌ها بسیار کمتر شده، بطوری که طبق رصدهای انجام گرفته هر فرد مبتلا به کرونا حدود دو کیلومتر از محل قرنطینه خارج شده و بسیاری از افراد را نیز آلوده می‌کند.

حقیقی با اشاره به گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور، ابتلای بیش از 46 هزار نفر و فوت یک هزار و 159 کرونایی در استان افزود: در زمان حاضر با ویروس جهش‌یافته با میزان سرایت بالا مواجه هستیم که همه گروه‌های سنی را درگیر خود می‌کند، کرونای انگلیسی برخلاف کووید - ۱۹، تا ۷۲ ساعت علائم شدیدی را در افراد ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول