اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

از اشتغال ۱۱۴۰ نفری تا صادرات ۱.۳ میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌شرقی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از صادرات یک میلیون و ۳۹۰ هزار دلاری شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری در نیمه نخست امسال خبر داد.

از اشتغال ۱۱۴۰ نفری تا صادرات ۱.۳ میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌شرقی

عبدالرضا واعظی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: در سال گذشته با برگزاری  دو هزار و 300 نفر ساعت دوره آموزشی تخصصی  و بیش یک هزار و 200 نفر ساعت مشاوره  در زمینه های بازاریابی، مالی و حقوقی، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی توانسته‌اند محصولات و خدمات خود را به ارزش بیش از 9  میلیون و 80 هزار دلار  صادر کنند.

وی افزود: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری توانسته اند در سالجاری محصولات و خدمات خود را به ارزش 839 میلیارد ریال در داخل کشور به فروش برسانند و گردش مالی این شرکت ها  در سال 98،بیش از 2469 میلیارد ریال بوده است  که نسبت به سال 97، 434 درصد رشد داشته است.

 واعظی  با اشاره به تصویب  افزایش 50 درصدی حمایت های مالی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از شرکت های فناور مستقر در مراکز رشد وابسته در نیمه دوم سال‌جاری گفت: در  سالجاری 40  میلیارد ریال  از ایده های فناورانه حمایت  به عمل آمده است.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، تعداد طرح ها و ایده های ثبت شده در سامانه پذیرش آنلاین پارک ،  در سال 98  با افزایش 5 برابری نسبت به سال 97، به 750 مورد رسیده و در سالجاری 534 طرح جدید در این سامانه ثبت شده است. 

رییس  پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان استان در سال  گذشته عنوان کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان،  از ۹۲ شرکت در سال 13۹۷  به 168 شرکت در سال جاری رسیده است و از این تعداد، 44 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

وی یادآور شد: از  سال 81 تا 98  در مجموع حدود 70 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از 644 شرکت توسط پارک پرداخت شده و 359 فناوری جدید با اشتغال زایی برای 4 هزار و 155 نفر ایجاد شده است و هم اکنون 320  شرکت و موسسه فناور و دانش بنیان  در 10 مرکز رشد و 6 مرکزنوآوری پارک در حال فعالیت هستند و  یک هزار و 140 نفر به صورت مستقیم در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول