اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

واگذاری بهره‌برداری از 4 بنای تاریخی در استان مرکزی به بخش خصوصی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تصویب واگذاری ۴ بنای تاریخی استان و یک کمپ گردشگری به بخش خصوصی در کارگروه واگذاری استان خبر داد.

واگذاری بهره‌برداری از 4 بنای تاریخی در استان مرکزی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از محسن رحمتی ظهر امروز در کارگروه واگذاری پروژه‌های استانی اظهار کرد: دعوت از سرمایه‌گذاران برای احیا و بهره‌برداری از ۴ مکان تاریخی- فرهنگی و یک کمپ گردشگری در کارگروه واگذاری‌های استانی تصویب شد.

وی افزود: در این کارگروه، کاروانسرای خشکه رود در شهرستان زرندیه مربوط به دوره صفویه با مساحت عرصه ۸۱۴۴ مترمربع برای بهره‌برداری بخش خصوصی به مدت ۲۵ سال در نظر گرفته شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی عنوان کرد: کاروانسرای تاریخی کهک در شهرستان دلیجان با مساحت عرصه ۱۶۰۴ مترمربع مربوط به دوره صفویه نیز از بناهای دیگری است که آماده واگذاری به بخش خصوصی به مدت ۲۰ سال است.

رحمتی ادامه داد: همچنین حمام مأمونیه با مساحت ۸۷۰ مترمربع در بخش مرکزی شهر مأمونیه و آسیاب جفتی با مساحت عرصه ۲۹۱۹ مترمربع در دو کیلومتری شهرستان آشتیان به مدت ۱۵ سال جهت بهره‌برداری با شرایط مزایده به سرمایه‌گذار توانمند واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمپ گردشگری بلاغ حک نیز پس از انجام امور حقوقی و تملک آن توسط میراث فرهنگی، آماده واگذاری خواهد شد افزود: هزینه‌های مرمت و احیا بناها، تجهیزات مرتبط با فعالیت‌های مدنظر سرمایه‌گذاران، میزان اجاره و دوره بهره‌برداری هر یک از این ۴ بنا بررسی شد که به‌زودی از طریق فراخوان‌های عمومی به سمع و نظر سرمایه‌گذاران خواهد رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: واگذاری بهره‌برداری از این بنا‌ها مطابق با چشم‌انداز‌های گردشگری پس از کرونا است و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیگیر این واگذاری‌ها خواهد بود و پس از مزایده و مرمت، بنا‌های تاریخی می‌توانند وارد چرخه گردشگری شوند.

رحمتی یادآور شد: واگذاری این بنا‌ها فرصتی است که علاوه بر احیای بناهای تاریخی، توسعه‌دهنده زیرساخت‌های گردشگری استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول