اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سفیر ایتالیا در کنگو کشته شد

«لوکا آتاناتسیو» سفیر ایتالیا در جمهوری دموکراتیک کنگو بر اثر یک حمله در شرق این کشور آفریقایی جان را از دست داد.

سفیر ایتالیا در کنگو کشته شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها خبر دادند که سفیر ایتالیا در «جمهوری دموکراتیک کنگو» در یک حمله مسلحانه کشته شد.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه (امروز) در خبری فوری گزارش داد، «لوکا آتاناتسیو» سفیر ایتالیا در جمهوری دموکراتیک کنگو در نتیجه حمله شبه نظامیان به کاروان نیروهای سازمان ملل جان خود را از دست داد. طبق این گزارش، این حمله در شهر «گوما» انجام شد.

خبرگزاری ایتالیایی «آنسا» هم خبر داد، بعد از حمله به خودروی حامل سفیر ایتالیا در جمهوری دموکراتیک کنگو او به بیمارستان منتقل شد اما او به دلیل شدت جراحات کشته شد.

گفته می‌شود که در حمله منجر به کشته شدن سفیر ایتالیا، یک نیروی پلیس جمهوری دموکراتیک کنگو هم جانش را از دست داد.

رسانه‌ها هنوز درباره این حمله و اینکه چه کس یا گروهی مسئول آن بوده است، به جزئیات بیشتری اشاره نکرده‌اند.

وزارت خارجه ایتالیا بلافاصله بعد از رسانه‌ای شدن خبر کشته شدن سفیر این کشور در جمهوری دموکراتیک کنگو، این خبر را تایید کرد.

به گفته این وزارتخانه، در حمله امروز در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو سفیر ایتالیا در این کشور و همچنین یک سرباز ایتالیایی جانشان را از دست دادند.

هر چند هنوز گروهی مسئولیت حمله امروز را برعهده نگرفته است اما مناطق شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو طی سال‌های اخیر بارها شاهد حملات تروریستی گروه شورشی «ائتلاف دمکراتیک»  (آی دی اف) بوده است. این گروه در سال ۱۹۹۵ تشکیل شده و در جمهوری دموکراتیک کنگو و اوگاندا فعالیت تروریستی دارد.

سازمان ملل، ائتلاف دموکراتیک را  به کشتار صدها غیرنظامی از سال ۲۰۱۴ متهم کرده است. این گروه در سال ۲۰۱۷ وفاداری خود را به داعش اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول