اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تدبیر یخ‌زده مسئولان برای بازار مرغ/مرغ‌های گرم از سفره رفسنجانی‌ها پرید

با وجود زنجیره تولید و اینکه رفسنجان تولید مازاد مرغ دارد و مازاد نیاز رفسنجانی‌ها باید به سایر نقاط استان برود، اما متأسفانه با تدبیری که مسئولان به‌خرج دادند کل مرغ شهرستان به‌سوی دیگر نقاط استان پر کشیده و رفسنجانی‌ها باید مرغ منجمد، مصرف کنند.

تدبیر یخ‌زده مسئولان برای بازار مرغ/مرغ‌های گرم از سفره رفسنجانی‌ها پرید

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، این شهرستان بزرگترین تولیدکننده مرغ در استان کرمان است که مازاد مرغ آن همیشه نیاز شهرهای دیگر استان را تأمین می‌کرد، طی ماه‌های اخیر کمبودهای متعددی در بازار مرغ این شهرستان رخ داده که هر بار با مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان گفت‌وگو کردیم او از تولید بالا سخن گفت و هیچ کمبودی را تأیید نکرد.

اما علت این کمبود چه می‌توانست باشد، این روزها با مراجعه به هر مرغ‌فروشی ویترین‌های خالی از مرغ را مشاهده می‌کنیم و بعضی مراکز عرضه مرغ هم درب‌شان بسته و بازارشان کساد.

مرغ گرم در رفسنجان به یکباره نایاب شد به‌طوری که یک روز مرغ‌فروشی‌ها مرغ یخ‌زده توزیع می‌کردند، انگار قحطی آمده و مرغی نیست، این سئوالات در ذهن‌مان خطور می‌کند؛ پس ادعای اینکه رفسنجان بزرگترین تولیدکننده مرغ استان است چه می‌شود و اگر این ادعا درست است چرا مرغ نیست.

گفت‌وگویی با شهرآبادی مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان انجام دادیم که باز هم تعجب‌آور بود، همان تولید بالا را ذکر کرد و البته نکاتی مطرح شد که به آن اشاره می‌کنیم.

محمد شهرآبادی اظهار داشت: ما در رفسنجان زنجیره تولید داریم و مرغ هم مانند همیشه تولید می‌شود اینکه چرا کمبود است، را مسئولان باید پاسخگو باشند، چرا مرغ ما باید کرمان، زرند، جیرفت و...برود و در رفسنجان کمبود باشد.

وی ادامه داد: ما تولید داریم، در شهرهای دیگر یا تولید کم است، یا قیمت بالاست یا مرغ از استان بیرون می‌رود، در حالی که ما صادقانه کار می‌کنیم اما وقتی از استان دستور می‌دهند امشب که 30 تن کشتار شده این میزان به زرند، یا ...برود، شهر خودمان بدون مرغ می‌ماند و مسئولان همکاری نمی‌کنند.

توزیع مرغ منجمد برای رفع نیاز مردم رفسنجان/ارسال مرغ گرم به دیگر شهرها

شهرآبادی با ذکر این مطلب که یک روز کشتار ما را به کرمان بردند و من جلوی مقداری را برای تأمین نیاز شهر رفسنجان گرفتم، افزود: برای اینکه مرغ در رفسنجان کم بود مرغ منجمد همراه مرغ گرم توزیع کردیم که کار مردم راه بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: ما طبق برنامه‌ریزی کار می‌کنیم از حالا که برای شب عید و ۱۳ نوروز جوجه‌ریزی انجام می‌دهیم شهرهای دیگر این برنامه‌ریزی را ندارند در صورتی که آنها هم باید نسبت به رفع مشکلات و کمبودهای شهرشان برنامه داشته باشند تا یک شهر دیگر را دچار چالش نکنند.

اما با صحبت‌هایی که آقای شهرآبادی مطرح کرد، به‌نظر می‌رسد او اختیاردار تولیدات خودش هم برای تأمین مایحتاج مردم رفسنجان نیست و تدبیر در مسئولان شهر ما یخ زده، چراکه اول باید  مایحتاج شهرشان تأمین شود، سپس مازاد مرغ به سایر شهرها ارسال شود تا مردم مجبور نباشند مرغ منجمد مصرف کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول