اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعلام نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴، محور اولین سخنرانی ترامپ در روز یکشنبه

یک منبع آگاه خبر داده که رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد در اولین سخنرانی خود بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش اعلام کند که در سال ۲۰۲۴ نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری خواهد بود.

اعلام نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴، محور اولین سخنرانی ترامپ در روز یکشنبه

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، یکی از مشاوران ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به وبگاه خبری «آکسیوس» گفته که وی قصد دارد در اولین سخنرانی خود بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در هفته آینده برای انتخابات سال ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کند.

به گفته این منبع آگاه ترامپ در سخنرانی خود پیامی را مخابره خواهد کرد مبنی بر اینکه او نامزد احتمالی جمهوریخواهان در سال ۲۰۲۴ خواهد بود و کنترل پایگاه رأی این حزب را به دست خواهد گرفت.

«جیسون میلر»، مشاور ارشد ترامپ گفت: «ترامپ در واقع حزب جمهوریخواه است. تنها شکاف بین افراد داخلی و مردم جمهوریخواه در اطراف کشور است. زمانی که به رئیس‌جمهور ترامپ حمله می‌شود، در واقع به مردم جمهوریخواه حمله شده است.»

این مشاور دیرینه ترامپ سخنرانی وی در هفته آینده را با عنوان «نمایش قدرت» یاد کرد و گفت پیام او حاوی این موضوع است که: «من شاید توئیتر یا دفتر بیضی (کاخ سفید) را در اختیار نداشته باشم اما همچنان مسئولیت دارم.»

آکسیوس نوشته که ترامپ روی انتقام‌جویی حساس است و سخنرانی او در روز یکشنبه هفته آینده برای این منظور طراحی شده که نشان دهد حزب جمهوریخواه را در کنترل خود دارد؛ چه در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شود و چه نشود.

وبگاه خبری آکسیوس پی برده است که مشاوران رئیس‌جمهور پیشین آمریکا هفته جاری در تفریحگاه او در فلوریدا موسوم به «مار ئه لاگو» با وی دیدار خواهند کرد تا اقدامات سیاسی بعدی او را طراحی کنند و ساختاری را برای انتخاب یک نامزد جمهوری خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ ایجاد کنند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد یکشنبه هفته آینده برای اولین بار بعد از ترک کاخ سفید، به ایراد سخنرانی عمومی بپردازد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک منبع آگاه از برنامه‌های ترامپ نوشت، او در تاریخ ۲۸ فوریه طی اظهاراتی در یکی از همایش‌های مهم حزب جمهوری‌خواه آمریکا موسوم به «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار» دوباره به انظار عموم برگردد.

این منبع که نامش فاش نشد، توضیح داد: «او (ترامپ) درباره آینده حزب جمهوری‌خواه و جنبش محافظه‌کار صحبت خواهد کرد. همچنین منتظر به چالش کشیده‌شدن سیاست‌های فاجعه‌بار رئیس‌جمهور [جو] بایدن توسط او باشید».

بر این اساس، دو جمهوری‌خواه مشهور از دولت ترامپ یعنی «مایک پنس» معاون وی و «نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، در لیست سخنرانان این همایش نیستند.

ترامپ هفته قبل بعد از تبرئه‌شدن در دادگاه استیضاح مجلس سنا، با وعده «ظهور با دیدگاهی روشن برای آینده آمریکا» طی بیانیه‌ای مبنی بر بازگشت خود به عرصه سیاست، گفت کارهای زیادی پیش رو دارد. 

در رای گیری سنای آمریکا برای استیضاح ترامپ در ماجرای حمله به کنگره این کشور در روز تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری، ۵۷ سناتور به استیضاح او رای مثبت دادند و ۴۳ سناتور با این کار مخالفت کردند و به دلیل نرسیدن آرای استیضاح به حد نصاب ۶۷ رای، ترامپ تبرئه شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول