اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

برگزیدگان «جایزه کتاب سال» چقدر دریافت کردند؟

پس از پیگیر‌ی‌های خبرنگار فارس مشخص شد جوایز برگزیدگان سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به حساب آنها واریز شده و جوایز شایستگان تقدیر هم به زودی پرداخت می‌شود.

برگزیدگان «جایزه کتاب سال» چقدر دریافت کردند؟

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، اوایل هفته جاری آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس‌جمهور در سعدآباد برگزار و منتخبان معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، در این دوره  به افراد برگزیده «یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان» تخصیص یافت که جوایز به برترین‌ها تحویل شد.

اما به شایستگان تقدیر کتاب سال نیز در این دوره مجموعا «یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان» اختصاص یافت که در آینده نزدیک به حسابشان واریز خواهد شد.

پیش از این تصویب شده بود که برگزیدگان ۱۰۰ میلیون تومان و شایستگان تقدیر ۳۰ میلیون تومان دریافت کنند که فعلا جوایز افراد برگزیده پرداخت شده است.

بر این اساس، جوایز سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در دو گروه برگزیده و شایسته تقدیر ۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان بوده است.

اسامی برگزیدگان سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را اینجا بخوانید.

خبرگزاری فارس پیش از این در مطلبی به «از سکه افتادن جوایز ادبی» تا پیش از دوره قبل اشاره کرده بود، اما این موضوع پس از بررسی و جوایز با افزایش همراه شد. (گزارش‌های خبرگزاری فارس را اینجا و اینجا بخوانید).

طبق اعلام ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزیدگان و تقدیر شده‌های جوایز کتاب سال، جلال آل احمد و شعر فجر در زمره نخبگان فرهنگی بوده و از مزایای بنیاد نخبگان بهره می‌برند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول