اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توافق شب گذشته دولت خلاف قانون بود

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافقنامه شب گذشته دولت خلاف قانون مجلس بوده و طبق قانون هیچ توافقی بدون تأیید مجلس نباید صورت می‌گرفت، گفت: توقف بررسی بودجه ۱۴۰۰ به دلیل اضطرار موضوع توافق دولت با آژانس صورت گرفت که از عصر امروز دوباره آغاز می‌شود.

توافق شب گذشته دولت خلاف قانون بود

جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آغاز بررسی اصلاحیه بودجه در شیفت عصر مجلس و توقف این بررسی به دلیل اضطرار موضوع توافق دولت با آژانس اظهار کرد: توقف بررسی بودجه بنابر قانون صورت گرفت چراکه آژانس در توافق شب گذشته با سازمان انرژی هسته‌ای توافق کردند که تا سه ماه دوربین‌ها را نصب‌کرده و گزارشات را بعداً بگیرند البته در این سه ماه هم به‌صورت نفوذ  این اطلاعات به آن‌ها می‌رسد.

وی با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی مجلس و تعلیق پروتکل الحاقی طبق قانون گفت: توافقنامه شب گذشته دولت خلاف قانون مجلس بوده و طبق قانون هیچ توافقی بدون تأیید مجلس نباید صورت می‌گرفت این توافق تنها به این دلیل صورت گرفت که ایران دوباره وارد همان سیکل پنج‌تا ۶ ساله شده و ما را معطل کرده تا هیچ‌گونه اقدامی انجام ندهند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس و تأیید کمیسیون امنیت ملی که با رأی بالای صحن هم همراه شد، بیان کرد: طبق قانون اساسی هرگونه توافق بین‌المللی باید بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد اینکه دولت بدون مصوبه خود توافقنامه‌ای را مصوب کرد خلاف قانون است و باید باطل کنند.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام با اشاره به ماده ۹ قانون راهبردی و اقدام عملی رفع تحریم‌ها مبنی بر مجازات رئیس دولت در صورت استنکاف از قانون افزود: با توجه به قانون اقدام راهبردی و مصوبه امروز مجلس، فردا باید طبق قانون اقدام راهبردی عمل شود.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول