اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

باید از فعالیت بنگاه‌های غیرمجاز ملکی جلوگیری شود/ ترغیب به ساخت‌وساز غیرقانونی توسط مشاوران فاقد مجوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: بنگاه‌هایی که به طور غیرمجاز زمین‌هایی را می‌خرند و اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند، باید جلوی کار آن‌ها گرفته شود.

باید از فعالیت بنگاه‌های غیرمجاز ملکی جلوگیری شود/ ترغیب به ساخت‌وساز غیرقانونی توسط مشاوران فاقد مجوز

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات، عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در فرمانداری شمیرانات، اظهار کرد: باید جلوی فعالیت افرادی که با تأسیس دفاتر مشاوران املاک غیرمجاز در مناطق مختلف اقدام به خرید اراضی کشاورزی و حریم رودخانه‌ها کرده‌اند، گرفته شود.

وی گفت: این افراد مردم را ترغیب به ساخت‌وساز غیرقانونی و حمایت پوشالی می‌کنند چرا که هیچ مجمع امور صنفی بر فعالیت آن‌ها نظارتی ندارد.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار تهران ادامه داد: مجمع امور صنفی مشاوران املاک مکلف به اجرای قوانین است.

چراغعلی بیان کرد: بر اساس اخبار به دست آمده تعداد بنگاه املاک غیرمجاز و فاقد پروانه کسب بیشتر از دفاتر قانونی این صنف است.

وی ابراز کرد: قرار نیست هر مکانی که فردی زمینی گرفت ما به آن‌ها پروانه ساخت بدهیم چرا که ساخت‌وساز چارچوب‌های قانونی خود را دارد و ما سوگند خورده‌ایم تا از حقوق مردم دفاع کنیم.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار تهران رسانه را یک ابزار مناسب برای این کار دانست و عنوان کرد: در خصوص جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز رسانه‌ها، یکی از ابزارهای مناسب برای فرهنگ‌سازی این کار است.

چراغعلی خاطرنشان کرد: ما در مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید با یک کار تیمی جلوی آن‌ها را بگیریم.

وی با اشاره به موضوع محیط زیست اضافه کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز نه تنها به محیط‌زیست و منابع ملی آسیب می‌زند بلکه با تخریب آن سرمایه‌های ملی و مردم مورد زیان قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران استفاده از تکنولوژی جدید را در این امر بسیار مهم دانست و تأکید کرد: استفاده از عکس‌های هوایی و رصد لحظه‌ای آن‌ها می‌تواند بسیار در این امر به ما کمک کند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول