اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اعتبار صدور چک منوط به ثبت اطلاعات است

مدیر شعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبار صدور چک منوط به ثبت اطلاعات است و در وجه حامل دیگر چک صادر نخواهد شد، گفت: عدم اعتبار چک مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند که باعث ناامنی فضای کسب و کار می‌شود.

اعتبار صدور چک منوط به ثبت اطلاعات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در گذشته دادرسی در خصوص پرونده‌های چک بسیار طولانی مدت بود و ۲۰ درصد مبلغ چک هزینه دادرسی می‌شد اما صدور اجراییه دادگاه علیه چک‌های بلامحل صیاد بدون سازوکارهای اداری انجام می‌شود.

مدیر شعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان افزود: عدم اعتبار چک مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند که باعث ناامنی فضای کسب و کار می‌شود.

وی گفت: مقرر شده بانک مرکزی از اوایل سال ۱۴۰۰ دستورالعمل خاصی در خصوص سازوکار چک‌های جدید با عنوان چک صیاد ابلاغ کند که این امر به عنوان یک جهش در نظام بانکی است.

وی بیان کرد: ضعف کنترل و نظارت در فرآیند صدور چک و رفتارهای چندگانه بانک‌ها با قانون جدید و سامانه صیاد برداشته می‌شود تا جایگاه و اصالت چک در فعالیت‌های اقتصادی بازگردد.

جعفری گفت: با این امر صدور دسته چک از حیطه بانک‌های تجاری خارج شده و در سامانه صیاد بانک مرکزی متمرکز می‌شود و هر شخص باید از طریق استعلام سامانه صیاد بانک مرکزی دسته چک دریافت کند.

وی افزود: اعتبار صدور چک منوط به ثبت اطلاعات است و در وجه حامل دیگر چک صادر نخواهد شد و تنها در وجه شخص معین صادر می‌شود.

مدیر شعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در دسته چک‌های صیاد یکسری محدودیت‌ها برای دارندگان چک برگشتی شامل جلوگیری از هرگونه افتتاح حساب یا کارت‌های بانکی، مسدود کردن تمامی حساب‌ها و کارت‌ها نزد هربانک و موسسه، عدم پرداخت هرگونه تسهیلات یا صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی و ریالی و عدم صدور کارت هدیه اعمال می‌شود. 

وی گفت: شناسه ۱۶ رقمی در تمام برگه‌های دسته چک‌های صیاد ثبت شده و این شناسه به شماره پیامکی ۷۰۱۷۰۱ ارسال و وضعیت صاحب چک اعلام می‌شود.

انتهایپیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول